شهردار بروجرد مطرح کرد

شهردار بروجرد گفت: تعدیل نیرو در برخی واحدهای صنعتی ازجمله نساجی بروجرد کارگران بیکار شده در این واحدها را مجبور به دست‌فروشی و بساط کردن در کنار معابر کرده که به معضلی برای این شهرستان تبدیل‌شده است.

به گزارش لرستان خبر، منوچهر یوسفی در صحن رسمی شورای اسلامی شهر بروجرد اظهار داشت: یکی از معضلات شهری مهم در شهرستان بروجرد وجود سد معبر است که ارتباطی مستقیم با افزایش بیکاری و تجمیع سد معبر دارد.

وی افزایش نرخ بیکاری در شهرستان بروجرد را عاملی مهم در افزایش سد معابر در این شهرستان خواند و افزود: ایجاد سد معبر در شهرستان بروجرد درگذشته بسیار کم بود اما در سال‌های اخیر به دلیل تعدیل نیرو در برخی واحدهای صنعتی ازجمله نساجی بروجرد کارگران بیکار شده در این واحدها به دست‌فروشی و بساط کردن در کنار معابر برای ارتزاق خود روی می‌آورند که به معضلی برای این شهرستان تبدیل‌شده است.

شهردار بروجرد بابیان اینکه تعداد بساط کنندگان از دست‌فروش تا وانت‌بارها در این شهرستان امروز به بیش از 4000 نفر رسیده است، تصریح کرد: اگر قانون‌گذار شهرداری را موظف به جمع‌آوری بساط دست‌فروشان کرده است نباید به نیروهای این نهاد در حین انجام‌وظیفه توهین شده و آن‌ها را دستگیر کنند بنابراین باید نیروهای شهرداری به‌عنوان ضابط قضایی توان مقابله با این پدیده اجتماعی و جمع‌آوری آن در سطح شهرها را داشته و موردحمایت دستگاه قضا و نیروی انتظامی باشند.

وی با اشاره به وجود 800 نیروی مازاد در شهرداری بروجرد عنوان کرد: دولت باید به کمک شهرداری‌ها بیاید تا بتواند این تعداد نیرو را تأمین مالی کند در غیر این صورت نیروهای مازاد شهرداری هم به خیل دست‌فروشان اضافه می‌شوند.

یوسفی به چالش درآمدی شهرداری‌های سراسر کشور اشاره و بیان کرد: باید زمینه ایجاد درامد برای شهرداری‌ها از طریق تخصیص اعتباری از عوارض کلان کشور فراهم شود همچنان که شهرداری موظف به پرداخت بخشی از درآمدهای خود به نهادهای دیگر است این موضوع نیز باید برای شهرداری‌ها از دیگر نهادها در نظر گرفته شود.

وی بابیان اینکه شهرداری بروجرد ماهانه با احتساب بیمه و مزایا چهار و نیم میلیارد تومان باید به کارکنان خودپرداخت کند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که درامد شهرداری بروجرد از ابتدای امسال تاکنون تنها چهار میلیارد تومان بوده است اما درهرصورت نمی‌توان اقدامات عمرانی و انتظارات شهروندان را به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان این نهاد تعطیل کرد.

شهردار بروجرد با اشاره به بخشنامه بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی تصریح کرد: با توجه به بدهی 31 میلیارد تومانی شهرداری بروجرد به تأمین اجتماعی که بخش عمده‌ای از آن جریمه دیرکرد محسوب می‌شود، این بخشنامه شامل شهرداری‌ها نمی‌شود.

وی به طلب 15 میلیارد تومانی شهرداری بروجرد از ادارات این شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدامی به‌منظور وصول این طلب از ادارات صورت نگرفته و توسط مسئولان مرتبط مساعدتی در این راستا انجام نمی‌شود.

یوسفی به عدم وجود امکانات در سایت مسکن مهر شهرستان بروجرد اشاره و عنوان کرد: جمعیتی بالغ‌بر 25 هزار نفر در 6400 واحد مسکونی سایت مسکن مهر بروجرد بدون هیچ‌گونه امکانات رفاهی سکونت دارند درحالی‌که متولی احداث این امکانات اداره مسکن و شهرسازی است و شهرداری بروجرد توان مالی در تأمین امکانات این منطقه را ندارد.

منبع: تسنیم

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات