گزارشی از وضعیت جاده اشترینان- بروجرد؛

بروجرد مهمترین جاده غرب به جنوب کشور است که فاقد روشنایی و گاردریل بوده و مینی بوس های فرسوده، خودروهای سواری مسافربرهای شخصی دارای سوخت غیر مجاز LPGو نبود روشنایی جاده ای سهم مردم اشترینان از حمل و نقل جاده ای می باشد.

به گزارش لرستان خبر، اشترینان با جمعیت حدود 40 هزار نفری در 15 کیلومتری بروجرد قرار دارد که سالهاست این منطقه از نبود امکانات مناسب رنج می برد و این کمبود امکانات در بخش های مختلف بهداشتی، درمانی، آموزشی،تفریحی و حمل و نقل دیده می شود. 

نبود امکانات مناسب در این منطقه سبب شده تا روزانه شهروندان زیادی به بروجرد سفر کنند و این مسیر 15 کلیومتری را سپری نمایند. 

طی سالهای قبل این محور به دلیل پیچ های تند و خطرناک در همه ایام سال شاهد تصادفات زیادی بود که بعد از سالها پیگیری سرانجام چهارخطه بروجرد- اشترینان افتتاح شد و تصادفات در این محور کاهش یافت اما این جاده همچنان بعد از گذشت سالها با مشکلاتی همراه بوده و هنوز تکمیل نشده است.

 نبود روشنایی در سراسر مسیر 15 کیلومتری و نبود گاردریل از مهمترین مشکلات این محور هستند که با گذشت چند سال از افتتاح این چهارخطه هنوز موضوع روشنایی و گاردریل انجام نشده است. از دیگر مشکلات این محور این است که مسافران این محور روزانه با تعدادی مینی بوس فرسوده و یا مسافربرهای شخصی جابجا می شوند که ممکن است در طول مسیر سفر به دلیل نبود مسائل ایمنی حوادث تلخی رخ دهد. 

سال گذشته جلسه توسعه و برنامه ریزی استان در اشترینان برگزار شد که حدود 15 مصوبه برای این بخش تصویب شد که برخی از آنها هنوز رنگ تحقق به خود ندیده و انتظار می کشند. از جمله مصوبات این جلسه روشنایی این محور بود که برای این امر مبلغ 20 میلیون تومان اختصاص داده شد اما با گذشت حدود یک سال از این مصوبه هنوز مردم اشترینان چشم به این مصوبات دوخته و رنگ روشنایی در این محور دیده نمی شود.

 بعد از چند ماه از برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان در اشترینان اعلام شد که برای روشنایی این محور 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. هفته پیش استاندار لرستان در سفر به بروجرد از جاده اشترینان نیز بازدید نمودند و رفع مشکلات روشنایی این محور و نصب نیوجرسی در مسیر بروجرد- اشترینان نیز مطرح شد.

 "محسن یعقوبی فر" بخشدار اشترینان در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: برای نصب گاردریل در این مسیر سال گذشته مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که هم اکنون این اقدام از روستای کرکیخان در حال انجام است.

 وی به روشنایی در این مسیر اشاره کرد و افزود: 200 میلیون تومان اعتبار برای روشنایی در مسیر در نظر گرفته شده که قرار است سه کیلومتر ورودی اشترینان و سه کیلومتر انتهای مسیر بلوار گذاری شود و سپس اقدامات لازم برای روشنایی آغاز گردد که امسال فقط 6ر کیلومتر این مسیر قرار است از روشنایی برخوردار گردد.

 یعقوبی فر تصریح کرد: روشنایی در این مسیر بسیار ضروری است چرا که در طول شبانه روز خودروهای زیادی تردد می کنند و ممکن است تصادفاتی رخ دهد. 

بخشدار اشترینان از ساماندهی مسافربرهای شخصی اشترینان خبرداد و گفت: 25دستگاه خودروی مسافربر شخصی در مسیر بروجرد-اشترینان ساماندهی شده که تردد این خودروها تحت نظارت بخشداری اشترینان انجام می شود.

 به گفته وی این مسافربرهای شخصی از نظر بیمه و معاینه فنی بررسی شده و هم اکنون در این مسیر مسافران را جابجا می کنند. به گزارش بازتاب بروجرد با توجه به حجم بالای ترددهای در این محور نیاز است که مسئولین مربوط  برای رفع مشکل روشنایی در محور بروجرد- اشترینان اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: بازتاب بروجرد

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات