بعد از انکار قطعی آب توسط آب و فاضلاب روستایی لرستان

اهالی روستای چم مهر پایین شهرستان پلدختر از قطعی بیش از ۲۵ روز آب شرب سخن می‌گویند ولی مسئولان استان معتقدند آب روستا قطع نیست و مردم روستا دروغ می‌گویند.

به گزارش لرستان خبر، مردم روستای "چم مهر" پایین شهرستان پلدختر طی تماس‌های مکرر با خبرگزاری تسنیم خواستار پیگیری و رفع قطعی آب آشامیدنی در این روستا شدند.

اهالی این روستا مشکلات خود را در راستای قطعی آب شرب با خبرنگار تسنیم در میان گذشته و بیان کردند برای تهیه آب شرب مورد نیاز در مضیقه هستند به‌طوری‌که در طول روز آب روستا قطع و در برخی ساعات شب آب با فشار کم وصل می‌شود.

مردم: آب روستا قطع است

خبرگزاری تسنیم نیز با پیگیری های خود در هشتم تیرماه گزارشی با عنوان «قطعی 10 روزه آب در "روستای چم مهر" لرستان/مردم تشنه به آب غیر شرب رو آوردند» منتشر کرد که بعد از این گزارش مدیر آب و فاضلاب روستایی لرستان با خبرگزاری تسنیم تماس گرفته و عنوان کرد که آب روستا در برخی ساعات قطع شده ولی مردم از آب رودخانه استفاده نکردند و خبرنگار تسنیم را متهم به سیاسی کار کرد!

بعد از گذشت چند روز که مشکل قطعی آب روستا برطرف نشد و دوباره مردم روستا از خبرگزاری تسنیم درخواست کمک برای حل مشکل خود کردند و این رسانه نیز بنا به رسالت خود که پیگیری مشکلات مردمی است در 21 تیرماه برای بار دوم گزارشی با عنوان «قطعی آب در"روستای چم مهر" استان لرستان به 25 روز رسید» را منتشر کرد.

بعد از انتشار این گزارش‌ها آب و فاضلاب روستایی استان لرستان با خبرگزاری تسنیم تماس گرفته و بیان کرد آب روستا قطع نیست و مردم روستا "دروغ" می‌گویند و با بی احترامی به خبرگزاری تسنیم، جوابیه‌ای مبنی بر قطع نبودن آب روستای چم مهر صادر کرد.

در این راستا نیز تعدادی از رسانه های دولتی نیز به جای پرداختن به مشکلات مردم و دفاع از حق محرومان، خود را تریبون مسئولان قرار داده و از مسئولان دفاع کرده و اهمیتی به مشکلات مردم محروم پلدختر در گرمای طاقت فرسای تابستان ندادند

مسئولان: مردم دروغ می گویند!

دهیار روستای چم مهر پایین که خود قطعی آب این روستا را به خبرگزاری اطلاع‌رسانی کرد(اسناد آن هم موجود است) اکنون  بنا به هر دلیلی یا فشارهایی! در تماس‌های متعدد این خبرگزاری با وی حاضر به پاسخگویی نیست و به همین دلیل از امام‌جمعه پلدختر مشکل قطعی آب روستا پیگیری شد که وی با سخنان خود گزارش‌های خبرگزاری تسنیم را تأیید کردند.

حجت‌الاسلام محمد سوری امام‌جمعه شهرستان پلدختر در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تعدادی از روستاهای اطراف شهرستان پلدختر مشکل آب‌دارند و بنده در این زمینه با مسئولان آب و فاضلاب روستایی شهرستان صحبت کردم که مدام بیان می‌کردند این مشکل امروز و فردا برطرف می‌شود.

امام جمعه پلدختر: آب روستا قطع است و مشکل مردم برطرف نشد

وی افزود: رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان پلدختر قول دادند قطعی آب این روستاها را برطرف کنند چراکه سال گذشته نیز مردم همین مشکل را داشتند.

امام‌جمعه شهرستان پلدختر به مشکلات آب روستای چم مهر پلدختر اشاره کرد و گفت: این موضوع را به‌صورت بومی مطرح کردم و از مسئولان خواستم تا مشکل آب را مرتفع کنند ولی متأسفانه اقدامی انجام نشد و مشکل مردم رفع نشده است.

سوری بیان کرد: آنچه هم مربوط به ما بوده مطرح کرده‌ایم؛ در همین زمینه یک روز مردم روستاهای مورانی، تیمورآباد و خرسدر هم که مشکل آب داشتند در نماز جماعت به ما مراجعه کرده که بنده نیز این موضوع را با مسئول آب و فاضلاب شهرستان مطرح کردم.

مردم برای حل مشکل قطعی آب به امام جمعه پلدختر پناه آورده‌اند

وی تصریح کرد: آب و فاضلاب شهرستان پلدختر بیان کردند ان شالله درست می‌شود اما مجدداً مردم به ما مراجعه کردند و من نیز این موضوع را به مسئول آب و فاضلاب شهرستان اطلاع‌رسانی کردم و گفتم مردم نباید در تنگنا قرار بگیرند که درنهایت قول دادند مشکل برطرف می‌شود.

امام‌جمعه شهرستان پلدختر گفت: در مورد مشکل آب روستای چم مهر نیز موضوع را با مسئول آب و فاضلاب شهرستان مطرح کردم که قول مساعد دادند که قطعی آب حل می‌شود.

امام‌جمعه شهرستان پلدختر با اشاره به گرمای زودهنگام شهرستان پلدختر خاطرنشان کرد: باوجوداینکه امسال، سال پربارانی است ولی متأسفانه هنوز مشکل آب این روستاها حل‌نشده و مردم کماکان این مشکل رادارند که البته از مسئولان استانی باید انتظار داشت مشکل را مرتفع کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی است و استان لرستان نیز به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب‌شده  و روستائیان مولد اقتصادی هستند مسئولان باید کاری کنند تا روستائیان مهاجرت نکنند، مولد و تولیدکننده بمانند بنابراین در بحث مشکل آب مسئولان استانی باید تلاش کنند چون در شهرستان کاری که از دستشان برآمده انجام دادند پس باید مشکل از ناحیه استان حل شود.

به گزارش تسنیم، تعداد زیادی از روستاهای استان لرستان از آب شرب سالم محروم هستند که مسئولان شهرستان ها همواره به این موضوع اعتراض کرده اند و مسئولان مربوطه بهتر است به جای اینکه مردم محروم و مستضعف لرستان را "دروغگو" خطاب کنند دنبال حل این مشکل بزرگ باشند.

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    همون کسانی که برای نماینده تقلبی که انتخاب شد ودر روستای چم مهر براش گاو سربریدن بگن تا مشکلشونو حل کنه

نظرات