رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان:

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده با ناهنجاری‌های اجتماعی، کشف حجاب توسط خانم‌ها، آلودگی صوتی، استفاده از سیستم صوتی گوش‌خراش و کسانی که حیوانات مینیاتوری را جابه‌جا می‌کنند به‌شدت برخورد می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، سرهنگ منوچهر مرادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پلیس راهنمایی و رانندگی استان برگزار شد اظهار داشت: طرح تابستانه پلیس راهنمایی و رانندگی استان بعد از اتمام ماه مبارک رمضان آغاز و تا چهارم مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح تعداد 38 تیم خودرویی محسوس و نامحسوس، 29 تیم موتورسوار، 68 عامل پیاده در مقاطع پرتردد مستقر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با اشاره به فعالیت مرکز پایش استان عنوان کرد: 64 نقطه تحت پوشش دوربین است که تصویربرداری در جهت کنترل و روان‌سازی ترافیک در دستور کار است.

وی بیان کرد: اولویت کار در معابر پرتردد، مراکز خرید، اماکن زیارتی و سیاحتی است تا بتوانیم با حضور در این مکان‌ها آرامش خاطر و نظم و انضباط را فراهم کنیم.

مرادی تصریح کرد: برخورد با متخلفان و جلوگیری از وقوع حوادث در دستور کار است و با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده با ناهنجاری‌های اجتماعی، کشف حجاب توسط خانم‌ها، آلودگی صوتی، استفاده از سیستم صوتی گوش‌خراش و کسانی که حیوانات مینیاتوری را جابه‌جا می‌کنند به‌شدت برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای هر چه‌ بهتر انجام شدن طرح تابستانه هماهنگی‌های لازم با شهرداری، امداد و نجات، هلال‌احمر، اداره کل راه و شهرسازی و حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان انجام‌ و از طرفی جلساتی با فرمانده انتظامی استان انجام شد و بنا است در مکان‌هایی که پلیس راهنمایی و رانندگی مستقر است عوامل انتظامی نیز حضور داشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: در این طرح استعلام گرفته می‌شود و اگر خودروهایی که نمره منفی دارند و نمره آن‌ها از حد نصاب بیشتر باشد گواهی‌نامه آن‌ها توقیف می‌شود.

وی اظهار داشت: در ایام تابستان کنترل‌ها بیشتر است رانندگانی که جریمه بیش از یک‌ میلیون داشته باشند تا زمانی که دیون دولت را نپردازند حق تردد ندارند و در صورت مشاهده توقیف می‌شوند.

مرادی افزود: طرح کنترل سلامت رانندگان در سطح شهرهای استان انجام می‌شود و تیمی متشکل از عوامل مواد مخدر، بهداری و راهنمایی و رانندگی برحسب اولویت در شهرهایی که بیشترین تردد وجود دارد حضور می‌یابند.

وی عنوان کرد: رانندگانی که مشکوک باشند تست الکل و مواد مخدر برای آن‌ها انجام  و با توجه به اینکه در درمانگاه فدک دستگاه‌های پیشرفته‌ای وجود دارد نمونه گرفته‌ شده از رانندگان آزمایش و اگر جواب تست مثبت باشد 400 هزار تومان جریمه اعمال، گواهی‌نامه آن‌ها به مدت شش ماه در سامانه توقیف و چون مرتکب جرم شده است به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه زمان برگزاری آزمون کنکور به پایان رسیده حجم مسافرت‌ها از روز گذشته بیشتر شده است که امیدواریم سفر ایمنی را برای هموطنان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در سطح جاده‌های استان 118 نقطه حادثه‌خیز و در سطح معابر داخل شهری استان 57 نقطه حادثه‌خیر شناسایی‌ شده ‌است تصریح کرد: بیشترین نقاط حادثه‌خیز مربوط به شهرستان خرم‌آباد با 25 نقطه، بروجرد 12 نقطه، الیگودرز پنج نقطه، دلفان چهار نقطه، دورود چهار نقطه، ازنا سه‌نقطه، کوهدشت دو نقطه، سلسله و پلدختر نیز هر کدام یک نقطه حادثه‌خیز شناسایی‌شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات