نقش مهم کاربران در سالم سازی فضای مجازی

از فضای مجازی می توان هم برای انجام کارهای عامه پسند و هم برای انتشار مطالب ناشایست استفاده کرد.

به گزارش لرستان خبر، حمید رضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون گفت: از شمشیر دولبه فضای مجازی می توان هم برای انجام کارهای خوب و عامه پسند و هم برای گسترش و انتشار مطالب ناشایست استفاده کرد.

وی افزود: فضای مجازی برای سالم شدن در ابتدا باید پذیرفته و سپس به منظور بهره وری صحیح از آن فرهنگ سازی شود و بحث نظارت نیز باید در امتداد فرهنگ سازی مورد توجه قرار گیرد.

این هنرمند کشورمان با تاکید بر نقش فرهنگ سازی در پیشگیری از مشکلاتی که ممکن است در فضا مجازی بوجود بیاید، بیان کرد: فضای مجازی هم مانند همین بحث خودرو است، اگر در ابتدای ورود خودرو به ایران مباحث فرهنگی آن مد نظر قرار می گرفت الان رانندگی برای ما کاری بسیار راحت تر و خوشایندتری بود.

وی ورود به فضای مجازی را مستلزم داشتن آگاهی نسبت به آنچه در این فضا می گذرد دانست و گفت: اگر یک چاقو به دستتان بدهند و ندانید این چاقو برای کجا و چه کاری درست شده است این مسئله می تواند برای شما ایجاد خطر  کند و هم اینکه جامعه را در معرض خطر و آسیب قرار دهد و فضای مجازی هم همین حکم را برای فردی که بدون آگاهی وارد آن می شود، خواهد داشت.

پگاه تعریف شدن قانون برای فضای مجازی را یکی از کارهای مهم در پیشگیری از آسیب در این فضا دانست و اظهار کرد: در صورتی که قانونی تصویب و به خوبی اجرا شود دیگر برخی افراد از فضای مجازی برای آسیب رساندن به آبروی دیگران استفاده نخواهند کرد.

وی افزود: وقتی در فضای واقعی جامعه با آبروی فردی بازی شود از طریق قانون می توان احقاق حق کرد و همین مسئله باید در فضای مجازی نیز وجود داشته باشد تا استفاده نادرست از این فن آوری به حداقل برسد.

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان فرهنگ سازی را مهمترین کار برای پیشگیری از آسیب های فضای مجازی دانست و بیان کرد: فکر می کنم مانند بسیاری مشکلات دیگر اگر به بحث فرهنگسازی یا همان پیشگیری توجه بیشتری شود فضای مجازی سالم تر خواهد ماند و در نهایت هزینه های کمتری به جامعه و خانواده ها و آبروی افراد وارد خواهد شد.

وی افزود: کاهش آسیب های فضای مجازی با همت و همکاری همه کاربران و مسئولان محقق خواهد شد.

منبع: حزب الله سایبر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات