استاد دانشگاه هاروارد:

استاد دانشگاه هاروارد گفت: 125 هزار تحصیل‌کرده دانشگاهی در لرستان وجود دارد که نیمی از آن‌ها بانوان هستند.

به گزارش لرستان خبر، پروفسور سکندر امان الهی بهاروند شامگاه سه‌شنبه در همایش فرهنگی لرستان که درسالن نمایشگاه‌های شهرداری تهران بوستان گفت‌وگو برگزار شد به قدمت قوم لر اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون در کتیبه بیستون 20 لغت که در لرستان به همان شیوه امروزی به کار می‌بریم وجود دارد.

 

وی افزود: در دوره پیش از اسلام پل‌ها، ساختمان‌ها و جاده‌ها نشان می‌دهد که لرستان همیشه یکی از مناطق آباد ایران بوده است.

استاد دانشگاه هاروارد با اشاره به اینکه کلماکره بزرگ‌ترین گنجینه دنیای باستان در لرستان پیدا شد عنوان کرد: یک قطعه از آثار کلماکره را در موزه میو ژاپن دیدم.

وی بیان کرد: با پیش آمدن جنگ آشوریان اشیا تاریخی لرستان که باید در قلعه شاپور خواست نگه‌داری شود اکنون در موزه‌های خارجی، شخصی و غیرشخصی است.

امان الهی بهاروند تصریح کرد: بزرگ‌ترین ضربه  لرستان در دوره قاجاریه اتفاق افتاد چون در وهله اول استان را تجزیه کردند.

 

وی بابیان اینکه لرستان ازنظر بیکاری رتبه نخست را دارد گفت: اکنون حدود 125 هزار تحصیل‌کرده دانشگاهی در لرستان وجود دارد که نیمی از آن‌ها زنان و دختران هستند.

استاد دانشگاه هاروارد خاطرنشان کرد: جمعیت شهری استان لرستان حدود 65 درصد است و این بدان معناست که تولیدکننده به مصرف‌کننده تبدیل‌شده است.

عبدالله الحی سرمایه‌گذار کشت و صنعت استان لرستان نیز در این مراسم اظهار داشت: استان لرستان منابع و ظرفیت‌های خوبی درزمینهٔ آب و خاک دارد اما بااین‌وجود ازنظر بیکاری استان اول کشور است.

وی بابیان اینکه مردم لرستان دارای علم، فرهنگ و تقوا هستند افزود: من یک سرمایه‌گذار خارجی نیستم چراکه کشور اول خود را ایران شیعه میدانم و در اینجا اصل سود ایجاد کار برای مردم است.

سرمایه‌گذار کشت و صنعت لرستان عنوان کرد: لرستان استان خوبی برای سرمایه‌گذاری است به‌طوری‌که آب‌وخاک آن برای سرمایه‌گذاران رایگان است و به سود 100 درصدی می‌رسند.

وی بیان کرد: ایجاد هر شغل در لرستان کمکی به بنیان یک خانواده است و هر نفر اشتغال در روز حساب دارد.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات