لرستان خبر گزارش می دهد

در روزهای اخیر افزایش قیمت گوشت مرغ در شهرستان‌های مختلف استان لرستان موجب گلایه‌های مردم از وضعیت موجود شده است.

به گزارش لرستان خبر، قیمت گوشت مرغ در این روزها تا ۸۳۰۰ تومان نیز اوج گرفته و به نظر می‌رسد این روند افزایشی در حال استمرار یافتن است.

بیش از یک ماه است که مردم لرستان با افزایش قیمت مرغ گرم مواجه هستند به‌طوری‌که قیمت این محصول پرمصرف از کیلویی پنج هزار و ۵۰۰ تومان ماه گذشته این روزها از مرز کیلویی هشت هزار و ۳۰۰ تومان هم عبور کرده است.

قیمت مرغ گرم این روزها در بازار استان نوسان‌های فراوان داشته که به گفته متولیان امر این موضوع تنها منحصر به استان لرستان نبوده و افزایش قیمت مرغ در همه کشور به چشم دیده می‌شود.

خبرنگار مهر در گزارشی میدانی به سراغ مرغ فروشان و خریداران مرغ در شهرستان خرم‌آباد رفته تا علاوه بر بررسی نوسان قیمت مرغ در مرغ فروشی‌های مختلف واکنش آن‌ها را در رابطه با افزایش مرغ گرم جویا شود.

گلایه مشتریان از افزایش قیمت مرغ

مصطفی بهاروند یکی از مرغ فروشان خرم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: طی یکی دو ماه اخیر تغییرات زیادی در قیمت مرغ ایجادشده و این امر باعث گلایه بسیاری از مشتری‌ها شده است.

وی بابیان اینکه قیمت فروش هر کیلو مرغ گرم طی امروز هفت هزار و ۶۵۰ تومان بوده است، افزود: ما مرغ فروشان نیز از این‌همه تغییر و افزایش قیمت مرغ گرم راضی نیستیم و امیدواریم قیمت این محصول هر چه سریع‌تر ثبات پیدا کند.

بازگیر یکی دیگر از مرغ فروشان سطح شهر خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ما امروز مرغ گرم را با کیلویی هفت هزار و ۴۸۰ تومان به فروش رسانده‌ایم.

مردم مجبور هستند حتی مرغ باقیمت بالا را هم بخرند

یکی دیگر از مرغ فروشان خرم‌آبادی قیمت فروش مرغ گرم را هفت هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: باوجود گران شدن قیمت مرغ استقبال و خرید مردم از این محصول نسبت به قبل تغییری نکرده چراکه مرغ یکی از مواد غذایی پراستفاده در زندگی مردم است و ناچار هستند حتی باقیمت گران آن را تهیه کنند.

وی در مورد استقبال مردم از مرغ منجمد در زمان گران شدن مرغ گرم، بیان داشت: مردم مرغ گرم را بیشتر از مرغ یخ‌زده خریداری می‌کنند زیرا معتقدند کیفیت مرغ‌های منجمد بالا نیست.

یکی از خریداران مرغ نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، از قیمت بالای این محصول انتقاد کرد و گفت: قیمت مرغ تا یک ماه پیش کیلویی پنج هزار تومان بود ولی الان شاهد افزایش سرسام‌آور آن هستیم.

قیمت‌های متفاوت مرغ گرم در لرستان

وی با انتقاد از اینکه قیمت مرغ در مرغ فروشی‌های مختلف باهم متفاوت است، عنوان کرد: به‌عنوان‌مثال امروز مرغ فروش سر کوچه مرغ گرم را کیلویی هفت هزار و ۸۵۰ تومان داده و مرغ فروش دیگری که مغازه آن چند کوچه با مرغ فروش قبلی فاصله دارد آن را کیلویی هفت هزار و ۶۵۰ تومان می‌فروشد.

این خریدار مرغ افزود: از یک ماه پیش تا امروز مرغ را حتی باقیمت هشت هزار و ۳۰۰ تومان هم خریداری کرده‌ایم.

یکی دیگر از شهروندان خرم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بالا رفتن قیمت مرغ باعث شده است دیگر روی مهمانی رفتن را نداشته باشیم، بیان داشت: بسیاری از مردم لرستان محروم هستند و توانایی خرید مرغ باقیمت بالا را ندارند.

وی افزود: من برای تأمین مرغ ماهانه خانواده در ماه‌های قبل چهار مرغ خریداری می‌کردم که الان ناچار هستم ماهی دو مرغ گرم را خریداری کنم.

فصل گرما و کاهش جوجه ریزی دلیل افزایش قیمت مرغ در لرستان

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر، به کاهش مرغ گرم در استان اشاره کرد و اظهار داشت: به خاطر فصل گرما با کاهش جدی مرغ گرم در استان و کشور مواجه بوده‌ایم که این امر باعث شده مقداری قیمت مرغ گرم و تازه در بازار افزایش یابد.

سعید یاراحمدی بابیان اینکه افزایش قیمت مرغ در لرستان به علت افزایش تقاضای افراد در استان است، افزود: یکی از عواملی که باعث افزایش قیمت مرغ شده است کشش بازار، وجود جشن‌ها، مناسبت‌ها و عروسی‌ها است.

وی یکی دیگر از علت‌های افزایش قیمت مرغ گرم را کاهش جوجه ریزی در کشور دانست و گفت: تقریباً از یک ماه پیش با تشکیل ستاد تنظیم بازار استان مجوز ورود به بازار را دریافت کردیم.

ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان

مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان بابیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی ازنظر ذخیره‌سازی مرغ در استان وجود ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر حدود هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان وجود دارد که آماده عرضه به بازار است.

یاراحمدی بابیان اینکه حدود ۴۰ هزار تن مرغ منجمد برای ایام پرالتهاب در کشور ذخیره‌سازی شده است، افزود: با افزایش قیمت مرغ در بازار شرکت پشتیبانی امور دام استان شدت ورود به بازار را بیشتر کرده و تا زمانی که آرامش را به بازار برگردانیم وارد بازار هستیم.

وی اضافه کرد: تاکنون شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، ازنا و ... از مرغ‌های منجمد استقبال خوبی داشته‌اند و در این شهرستان‌ها عرضه مرغ منجمد به‌خوبی صورت گرفته است در سایر شهرستان‌ها نیز سهمیه‌بندی صورت گرفته است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان به قیمت مرغ منجمد در استان اشاره کرد و گفت: مرغ منجمد را باقیمتی حدود چهار هزار و ۸۰۰ تومان به مباشران پرداخت می‌کنیم که این مرغ در بازار پنج هزار و ۳۰۰ تومان است.

مشکلی برای توزیع مرغ منجمد در استان نداریم

یاراحمدی بابیان اینکه هیچ مشکلی برای توزیع مرغ منجمد در سطح استان وجود ندارد، افزود: با برنامه‌ریزی که ستاد تنظیم بازار انجام داده حداقل طی هشت‌تا ۹ ماه می‌توانیم کار توزیع مرغ منجمد توزیع را انجام دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد نیز دراین‌باره گفت: جهاد کشاورزی خرم‌آباد با برنامه‌ریزی انجام داده‌شده به‌منظور کنترل و ثبات تنظیم بازار مصرف گوشت مرغ، آمادگی لازم را برای توزیع مرغ منجمد موردنیاز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های ادارات را دارد.

مراد بیرانوند افزود: در صورت نیاز و ضرورت واحدهای سیار توزیع مرغ منجمد با استفاده از خودروهای سردخانه دار در سطح شهر به‌ویژه در مناطق آسیب‌پذیر مستقر می‌شوند.منبع: مهر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات