گزارش /

بخشی از جاده چهار بانده سراب دوره-کوهدشت جز پروژه های افتتاحی در هفته دولت امسال بود که تا کنون افتتاح نشده و این تاخیر در افتتاح جان 8 نفر را فقط طی یک ماه گذشته گرفته است.

به  گزارش لرستان خبر، احداث جاده چهار بانده خرم اباد سراب دوره کوهدشت از پروژه های عمرانی در این منطقه بوده که در سالهای گذشته قسمت های مربوط به خرم آباد تا سراب دوره این جاده افتتاح شد.

بخشهای دیگری از این جاده که از شهر سراب دوره تا روستای امیر آباد آسفالت شده و آماده افتتاح شده نیز قرار بر این بود که در هفته دولت امسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد که با تاخیر در این افتتاح این پروژه فقط در جمعه گذشته 5 نفر بر اثر تصادف کشته شدند و طی یک ماه گذشته جمعا 8 نفر بر اثر نامناسب بودن جاده در این مسیر بر اثر تصادف جان باختند.

 

این در حالی است که در این مسیر سالانه تصادفات بسیاری رخ می دهد و تعداد بسیاری از مسافران جان خود را در آن از دست می دهند.

اصغر حسنوند رئیس شورای شهر سراب دوره  به عامل تاخیر در افتتاح بخشی از پروژه چهار بانده سراب دوره- کوهدشت اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به مشکل حفر کانال گاز در مسیر میدان فردوسی و جاده چهار بانده باعث شد که این پروژه به تاخیر افتاده و در روزهای آینده افتتاح شود.

رئیس شورای شهر سراب دوره اعتبار زیرسازی جاده چهار بانده از ابتدای شهر سراب دوره تا میدان فردوسی را 500 میلیون دانست و عنوان کرد: این اعتبار که از سال 1392 تا کنون برای زیرسازی این پروژه هزینه شده از محل ماده 180 است.

وی همچنین به آسفالت جاده چهار بانده از سراب دوره تا میدان فردوسی توسط اداره راه و شهر سازی اشاره کرد و گفت: حدود 800 میلیون تومان هزینه آسفالت جاده چهار بانده از  سراب دوره تا میدان فردوسی به طول 600 متر و عرض 22 متر توسط اداره راه و شهرسازی لرستان شده است.

حسنوند در خصوص هزینه ساخت داخل میدان فردوسی گفت: 500 میلیون تومان هزینه برای ساخت داخل قوس میدان فردوسی پیش بینی شده که در سال آینده انجام می شود، همچنین تندیس فردوسی با هزینه 40 میلیون تومان آماده شده و تا یک ماه آینده نصب می شود.

رئیس شورای شهر سراب دوره با تاکید بر اینکه افتتاح جاده چهاربانده سراب دوره تا پل کشکان می تواند تاثیر چشمگیری بر کاهش تصادفات در این مسیر داشته باشد بیان داشت: در حدود یک ماه گذشته 8 نفر جان خود را بر اثر تصادف در این مسیر از دست داده اند.

 جاده سراب دوره- کوهدشت جز جاده های پر پیچ و خم و خطرناک در استان لرستان است که سالیانه تعداد بسیاری از مسافران را در این مسیر به کام مرگ می کشاند.

در چنین شرایطی ساخت و افتتاح هر چه سریعتر این جاده از اهمیت خاصی برخوردار است.

امسال در هفته دولت پروژهایی برای افتتاح در شهرستان چگنی در نظر گرفته شد که قسمت هایی از جاده چهار بانده سراب دوره- کوهدشت نیز جز این پروژه ها و مهم ترین آنها بود که متاسفانه افتتاح این پروژه به تاخیر افتاد.

چرا با وجود اهمیت این پروژه که با جان افراد در ارتباط است باید افتتاح آن به تاخیر بیافتد ؟پ

هر روز تاخیر در افتتاح این پروژه می تواند خطرات جانی برای مسافران در این مسیر در بر داشته باشد که مسئولین استانی باید با اهمیت دادن به چنین پروژه مهمی آنرا را در موعد مقرر افتتاح کرده و از به تاخیر انداختن آن جلوگیری کنند تا جان افراد بیشتری در این مسیر به خطر نیافتد./خبرچگنی

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات