لرستان خبر گزارش می دهد

مسکن مهر پلدختر که تاکنون به‌عنوان پروژه‌ای در مسیر سیلاب برای خودش شهرتی دست‌وپا کرده بود، حالا با معضلات جدیدتری مانند نداشتن زیرساخت‌های مناسب دست در گریبان است.

به گزارش لرستان خبر، مسکن مهر شهرستان پلدختر ابتدا به دلیل جانمایی نامناسب و قرارگیری در مسیر سیل به تیتر رسانه‌ها تبدیل شد و هنوز این چالش رفع نشده که باید مشکل نداشتن زیرساخت‌های مناسب، محوطه‌سازی، فضای سبز، آسانسور، وجود نخاله‌های ساختمانی در اطراف واحدها و ... را به بقیه مشکلات این واحدها اضافه کرد.

یکی از ساکنان مسکن مهر پلدختر  گفت: در ابتدا و زمان ثبت‌نام فکر می‌کردیم که بالاخره صاحب‌خانه می‌شویم اما متأسفانه باوجوداینکه تمام زندگی‌مان را به آورده تبدیل کرده‌ایم صاحب‌ِ خانه‌هایی شدیم که حتی فاقد امکانات اولیه از قبیل گاز و تلفن هستند.

خانه‌هایی در مسیر سیلاب

شرفی نصیری افزود: باوجوداینکه یک سال از سکونت ما در واحدهای مسکن مهر می‌گذرد اما هنوز نخاله‌های ساختمانی هنگام ساخت در اطراف آن وجود دارند و در زمان بارندگی با ایجاد گل‌ولای در مسیر رفت‌وآمد ساکنان مشکل‌ساز می‌شوند.

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر پلدختر گفت: بیشتر از یک ماه است که در مسکن مهر ساکن شده‌ایم این در حالی است که مسیر این واحدها آسفالت نبوده و این واحدها محوطه‌سازی و فضای سبز مناسبی ندارند.

شاهین میر احمدی بابیان اینکه واحدهای مسکن مهر پلدختر مغازه و واحد صنفی برای خرید ساکنان ندارند افزود: بچه‌های ما به دلیل نداشتن یک محوطه تمیز و صاف در زمین خاکی بازی و ورزش می‌کنند که در برخی مواقع موجب آسیب به آن‌ها می‌شود.

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر پلدختر گفت: مدت دو ماه است که در مسکن مهر تعاونی کارگری سکونت دارم و این در حالی است که واحدهای آن با دیگر مناطق هم‌سطح نیست و در مسیر سیلاب قرار دارند.

واحدهای مسکن مهر بدون زیرساخت مناسب

رحیم نعمتی افزود: در حال حاضر ساکنان واحدهای شمالی مسکن مهر گازدارند ولی واحدهای جنوبی هنوز از داشتن گاز محروم هستند و افراد مجبورند کپسول‌های گاز مایع را از طبقات بالا روی دوش گرفته و تا پایین حمل کنند.

یکی دیگر از ساکنان واحدهای مسکن مهر پلدختر گفت: این منطقه بدون حصارکشی و نگهبان است و هر زمان هرکسی دلش بخواهد وارد سایت این واحدهای مسکن مهر می‌شوند و از این نظر احساس امنیت نمی‌کنیم.

جودکی افزود: مسکن مهر پلدختر هیچ‌گونه فضای تفریحی و امکانات رفاهی و فضای سبز برای ساکنان ندارد و فرزندان ما برای بازی و سرگرمی مکان مناسبی ندارند.

شرکت‌های خدمات رسان به وظایف خود عمل کنند

رئیس اداره راه و شهرسازی پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات واحدهای مسکن مهر این شهرستان اظهار داشت: شرکت‌های خدمات رسان ازجمله آب، برق، مخابرات و گاز باید به وظایف خود عمل کنند و کارهای زیرساختی را در واحدهای مسکن مهر انجام دهند تا این اداره بتواند کار محوطه‌سازی، مناسب‌سازی و اتمام واحدها را انجام دهد.

احمد عباسی افزود: شرکت برق باید شبکه برق را از پشت ساختمان جابجا کند و شرکت آب و فاضلاب خط اصلی لوله‌کشی آب آشامیدنی را اجرا کند.

وی گفت: برای اینکه اداره راه و شهرسازی بتواند محوطه‌سازی واحدهای مسکن مهر را آغاز کند شرکت مخابرات باید مسیر را کابل‌کشی کند بنابراین زیرساخت‌ها باید کامل شود تا این اداره بتواند مابقی کارها را انجام دهد.

ضرورت رفع مشکلات واحدهای مسکن مهر پلدختر

فرماندار پلدختر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تکمیل و رفع مشکلات واحدهای مسکن مهر شهرستان پلدختر از اولویت‌های ما بوده و باید زمینه رفع مشکلات ساکنان این واحدها فراهم شود.

نورالدین درمنان با تأکید بر لزوم ایجاد زیر ساخت‌های لازم در واحدهای مسکن مهر پلدختر گفت: دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله آب و فاضلاب، شرکت گاز و شرکت مخابرات باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین مشکل موجود در بحث واحدهای مسکن مهر پلدختر موضوع صدور سند برای واحدهای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است عنوان کرد: همچنین باید بخشنامه واگذاری انشعابات آب، برق، گاز و ... به این واحدها به‌صورت رایگان از مرکز استان به مدیران این شرکت‌ها در شهرستان ابلاغ شود که تاکنون ابلاغ نشده است./منبع:مهر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات