تحصیلکرده‌های غرب و هدایت نرم کشور به غرب‌گرایی/

وقتی جریان غرب گرا در کشور تحصیل در غرب را شرط هیات علمی شدن عده ای می داند چشم های بیدار و حساس باید تا ته خط را بخوانند.

به گزارش لرستان خبر، جمهوری اسلامی ایران علی رغم مدعای ایجاد تمدن و نظام جدید،‌ با سرعت نسبتا آرامی به سمت غرب کشیده می‌شود. در دهه گذشته متاسفانه طرفداران غرب در کشور ما تقویت شده و بعضا اثراتشان هم در نظامات تصمیم گیری کشور به شدت محسوس است. برخی از این افراد هم ابتدائا انقلابی و حزب اللهی بودند و بعدا غرب گرا شدند. 

1- این پدیده علت های متعددی دارد و به تبع آن برای پیشگیری از آن هم تدابیر متنوعی لازم است؛‌ از اصلاحات در نظام آموزشی تا سازوکارهای تصمیم گیری و انتخاب مسئولان و لذا یک کار جدی لازم دارد. 

2- ثانیا این موضوع در شان اهمیتش در کشور مورد توجه واقع نشده است و متاسفانه خیلی ها نسبت به چنین جریان حساسی توجه لازم را ندارند و همین موضوع باعث شده است.

3- نقش نظام تعلیم و تربیت غرب بر غرب گرایی را نمی توان نادیده گرفت. اصلی‌ترین و یا لااقل یکی از اصلی‌ترین مسیرهای توسعه تفکر غرب در کشور و یکی از بهترین روش های نفوذ، وارد کردن افراد غرب گرا در سطح مسئولان و یا نزدیک به مسئولان است و یکی از اصلی ترین ابزارهای آن تحصیل در غرب است. به همین دلیل است که بسیاری از مسئولان ما در چپ و راست در غرب درس خوانده اند و فرزندانشان هم به راحتی در آنجا تحصیل می کنند. 

4- عمیقا معتقدم که باید از قرار گرفتن تحصیل کرده های غرب در مسئولیت های سیاسی یعنی معاونان وزرا به بالا ممانعت کرد. می توان چنین قانونی را عطف به گذشته نکرد و کسانی که از این به بعد می خواهند به غرب بروند را مشمول آن دانست. از تحصیلکرده های غرب در امور علمی و پژوهشی باید استفاده کرد تا از علم دنیا عقب نمانیم اما استفاده از آن‌ها در امور آموزشی-تربیتی و در ساختارهای تصمیم‌گیری مجموعا به ضرر کشور تمام میشود. وقتی جریان غرب گرا در کشور تحصیل در غرب را شرط هیات علمی شدن عده ای می داند چشم های بیدار و حساس باید تا ته خط را بخوانند. 

5- می دانم در چنین پیشنهاداتی حتما مقداری خطا هست. اما وقتی کشور با دشمن پیچیده ای همچون غرب مواجه است؛‌ سخت گیری زیادی را لازم دارد. حتی اگر مقداری خطا داشته باشد ولی فایده اش برای کشور بیشتر از ضرر آن است. بویژه اینکه نیاز ما به غرب در علومی است که اساسا ضرورتی ندارد تحصیلکرده آن حتما مسئول باشد. 

تبصره تکمیلی: ماجرای دو تابعیتی ها فاجعه آمیز تر است. عضو هیات دولت باشی و فرزندانت دو تابعیتی باشد و یا اصلا ایران نباشند معلوم است که تکلیف کشور چه خواهد شد.

منبع: پارس نیوز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات