شهر در کنترل متکدیان!

بعد از حضور متکدیان در همه جای شهر، این بار متکدیان با حضور در اورژانس بیمارستان های بروجرد اقدام به تکدی گری می کنند و به جای جمع آوری و ساماندهی متکدیان، تکدی گری در جاهای دیگر صورت می گیرد.

به گزارش لرستان خبر، تکدی گری به عنوان یک آسیب اجتماعی در بیشتر شهرها دیده می شود، متکدیانی در سنین مختلف در جای جای شهر خصوصا مکان های پر تردد حضور یافته و سعی می کنند تا با استفاده از چند جمله بیمارم، مریض دارم، گرفتارم و بدبختم بتوانند پول هایی را از مردم دریافت کنند.

 در میان متکدیان بیشتر افرادی دیده می شوند که کودکانی در آغوش گرفته و این کودکان همیشه خواب بوده و با اوضاعی بسیار آشفته با احساسات برخی از شهروندان بازی می کنند و رهگذران هم مبلغی را به عنوان کمک به این افراد می دهند.

 برخی از این متکدیان در قالب گروه هایی هستند که روزانه تکدی گری می کنند و این در حالیست که مدتهاست مسئولان در آن سوی شهر جلساتی برگزار می کنند تا بتوانند متکدیان را جمع آوری و ساماندهی کنند.

 در شهرستان بروجرد کم نیستند متکدیانی که در همه جای شهر وجود دارند، از چهار راه ها گرفته تا خیابانهای پر تردد و فروشگاه و پاساژها که نه تنها از تعداد آنها کم نمی شود بلکه روز به روز متکدیان به فکر جاها و مکان هایی هستند تا بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند.

 ساماندهی و جمع آوری متکدیان در بروجرد آنقدر موثر بوده که این بار متکدیان به بیمارستانها هم رفته و در لابه لای تخت بیماران حضور یافته و اقدام به تکدی گری می کنند.

 متکدیان با توجه به شلوغی اورژانس های بیمارستان از فرصت استفاده کرده و بسیار ماهرانه به اتاق های بستری در اورژانس مراجعه کرده و بر بالین بیماران حضور می یابند.

 این متکدیان که خود را بیمار معرفی می کنند و می گویند بیمارشان در بیمارستان بستری است ، از بیمار و همراهان بیمار تقاضا دارند تا پولی به آنها داده شود و در این میان برخی از همراهان بیمار هم از روی دلسوزی کمک می کنند و نتیجه این که روز به روز بر تعداد متکدیان افزوده می شود.

 متکدیان این روزها با مراجعه به اورژانس بیمارستان چمران بروجرد درآمدهای خوبی دارند و جالب است که هیچگونه اقدامی برای جلوگیری از ورود این افراد به داخل اورژانس نمی شود و متکدیان هم با لباس هایی مرتب وارد اتاق ها می شوند طوری که کسی به انها شک نکند.

 35 متکدی شناسایی شده در بروجرد وجود دارد که برخی غیر بومی و تعدادی از آنها معتاد هستند که مدتهاست قرار است ساماندهی و جمع آوری آنها انجام شود که ظاهرا این کار به عهده شهرداری و بهزیستی است اما حضور متکدیان در همه جای شهر دیده می شود.

منبع: بازتاب بروجرد

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات