مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان لرستان:

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه سواری سمند دوگانه‌سوز به حوزه حمل‌ و نقل روستایی لرستان واگذار می‌شود.

علی زندی‌فر ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد به وجود هفت هزار و 900 کیلومتر راه در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در استان 104 کیلومتر آزادراه، 384 کیلومتر بزرگراه، 747 کیلومتر راه اصلی، 570 کیلومتر راه فرعی، 240 کیلومتر راه درون‌شهری، چهار هزار و 600 کیلومتر راه روستایی آسفالته و 910 کیلومتر راه خاکی وجود دارد.

وی به کاهش تصادفات در استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر تعداد تصادفات در استان از 590 کشته در سال به حدود 360 کشته کاهش‌یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: از آنجاکه 24 درصد تصادفات فوتی مربوط به عابران پیاده (دانش آموزان و دانشجویان) است ضرورت دارد علائم راهنمایی و رانندگی، قوانین و مقررات موردتوجه بیشتری قرار گیرد.

وی به فعالیت اداره کل راهداری و‌ حمل‌ و نقل جاده‌ای لرستان در بحث جابه‌جایی زائران اربعین اشاره کرد و گفت: امسال هزار و 148 دستگاه اتوبوس برای اعزام و برگشت زائران اربعین به کار گرفته شد.

زندی‌فر اظهار داشت: برای ایام نوروز نیز برنامه‌ریزی انجام می‌شود تا در طول یک برنامه 15 روزه خدمات مناسبی به مسافران ارائه شود.

وی با اشاره به آغاز طرح زمستانه راهداری لرستان افزود: هم‌اکنون 450 نیرو در قالب 250 اکیپ در محورهای استان مستقرشده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان به وضعیت بیکاری در استان اشاره و عنوان کرد: بیکاری با ایجاد کار فصلی قابل‌حل نیست و ابتدا باید زیرساخت‌ها و تأسیسات باید درست شود که در حال حاضر اقداماتی از سوی مسئولان استان در دست انجام است.

وی بیان کرد: راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جهت کارآفرینی توافق‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید و شرکت ایران‌خودرو منعقد کرده است که در راستای این توافق دو هزار و 400 دستگاه سواری سمند دوگانه‌سوز به حوزه حمل‌ و نقل روستایی واگذار می‌شود.

زندی‌فر تصریح کرد: 80 درصد قیمت این خودروها به‌صورت وام با بهره چهار درصد است که با توافق انجام‌شده پرداخت می‌شود 240 مسیر روستایی در استان شناسایی‌شده و رانندگان جهت حمل مسافر می‌توانند در این مسیرها فعالیت داشته باشند.

وی گفت: 13 مجتمع خدمات رفاهی در استان لرستان در دست‌ساخت است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند و در این زمینه 73 موافقت اصولی نیز صادرشده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای لرستان اظهار داشت: چهار مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در استان فعالیت دارد که مشغول خدمات‌دهی به وسایل نقلیه سنگین هستند.

 

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات