پس از سالها انتظار خانه دار شدن؛

پس از این که متقاضیان مسکن مهر چند سال است انتظار خانه دار شدن را می کشند، سرانجام صبرشان لبریز شد و به دلیل تحویل دیرهنگام واحدها و افزایش قیمتها در مقابل فرمانداری بروجرد تجمع کردند.

به گزارش لرستان خبر، چند سال پیش بود که با خبری شدن احداث مسکن مهر، امیدی در دل اجاره نشین ها به بار نشست و قرار شد برای همیشه از اجاره نشینی خلاص شوند و رویای خانه دار شدن آنها محقق شود.

 

 متقاضیان مسکن مهر همه دار و ندار خود را فروختند تا با پول آن بتوانند یک واحدی در مسکن مهر تهیه کنند و با آرامش به زندگی خود ادامه دهند اما انگار با گذشت سالها انتظار هنوز هم طعم خانه دار شدن را نچشیده و با کوهی از مشکلات روبرو هستند.

 

 در این میان بود که تعاونی ها یکی پس از دیگری وارد کار شدند و در بین برخی از واحدها رقابتی شکل گرفت به طوری که هر چه متقاضی پول بیشتری بدهد، از مصالح بهتر استفاده می شود و خانه بهتری را تحویل می گیرد.

 

 گرچه برخی از واحدهای مسکن مهر در همان زمان مقرر به متقاضیان تحویل داده شد اما متاسفانه برخی از تعاونی ها و افراد سود جو در این میدان وارد شدند و کام متقاضیان را برای خانه دار شدن تلخ کردند.

 

 چند سال است که برخی از متقاضیان مبلغ هایی را برای تکمیل واحد به تعاون ها داده و از واگذاری خانه خبری نیست و برخی از پروژه ها متوقف شده است.

 

 " احمد پارسا" معاون مسکن و شهرسازی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: 6 هزار و 464 واحد مسکن مهر در بروجرد ساخته شده که تا کنون پنج هزار و 400 واحد به متقاضی تحویل داده ، 1000 واحد پیشرفت 70 درصدی دارند و مابقی واحدها قرار است سال آینده به متقاضیان تحویل داده شود.

 

 وی اضافه کرد: تعاونی ها مبلغ های دریافتی از متقاضیان را براساس هزینه های روز دریافت کرده اند و قیمت های دریافتی ثابت نبوده است.

 

 به گفته وی متاسفانه چند مورد از تعاونی های مسکن مهر بروجرد با مشکلاتی همراه هستند که دارای تخلفاتی بوده و پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع داده شده تا رسیدگی به عمل آید.

 

 " کامران فرشید" رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: با توجه به این که قرار بود پرونده مسکن مهر بروجرد تا پایان امسال بسته شود اما بیش از 10 درصد این پروژه باقی مانده است.

 

 وی افزود: چند تعاونی مسکن مهر بروجرد پروژه را تعطیل کرده و همین امر سبب شده تا واحدها دیرتر به متقاضی تحویل داده شود و به نظر می رسد مهمترین مشکل عدم مدیریت هیات مدیره است.

 

 "احمد گورزیان" معاون سیاسی فرمانداری بروجرد گفت: تفاوت قیمت در واحدهای مسکن مهر بروجرد یکی از مهمترین مشکلات است که به متقاضیان گفته می شود در ازای پرداخت مبلغ بیشتر واحد بهتری تحویل داده می شود.

 

 وی اضافه کرد: برخی از تعاونی ها تا 27 میلیون تومان از متقاضی پول دریافت کرده و هنوز هم بعد از گذشت سالها واحدها را تحویل نداده که سبب نارضایتی متقاضی شده است.

 

 گودرزیان اظهار داشت: در همین راستا تعدادی از متقاضیان مسکن مهر به دلیل تحویل دیرهنگام واحدها در مقابل فرمانداری تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات شدند.

 

 معاون فرماندار بروجرد تصریح کرد: جواب ندادن و بی توجهی دستگاه های مربوطه سبب شده تا این افراد در مقابل فرمانداری تجمع کنند و وقتی مسئولی جواب مشکلات و مسائل را نمی دهد به ناچار این افراد اقدام به تجمع می کنند.

 

 "حمیدرضا بوالحسنی" رئیس دادگستری بروجرد از تخلف و عدم نظارت در برخی از تعاونی های مسکن مهر خبر داد و افزود: در ابتدا چون دستگاه های مربوطه نظارت کافی را نداشته اند سبب به وجود آمدن مشکلاتی شده است.

 

 وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات این است که از مصالح درجه یک استفاده نشده و سبب نارضایتی و شکایت متقاضیان شده است.

بی توجهی به مشکلات متقاضیان مسکن مهر سبب شده تا متقاضیان فقط وعده های توخالی را تحویل بگیرند که نیاز است که مسئولان مربوطه وارد عمل شده و در جهت رفع این مشکلات اقدام کنند.

 

 انتهای پیام/

منبع: بازتاب بروجرد

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات