شرکت اپل ویژگی جدیدی را به نرم افزار iOS ۷ خود افزوده که به کاربران اجازه می دهد با حرکات سر در میان منوها حرکت کرده و نمایشگر تلفن را کنترل کنند.

هنگامی که گزینه « کنترل سوئیچ» فعال می شود در بخش های مختلف روی صفحه مانند منوها و برنامه ها حرکت کرده و آنها را مشخص می کند.

هنگامی که بخشهای مورد نظر مشخص شد، کاربران می توانند سر خود را به چپ چرخانده و آن را انتخاب کنند. آنها همچنین می توانند سر خود را به راست برگردانده و به نمایشگر خانه یا آغاز حرکت در صفحه بازگردند.

این ویژگی، « سوئیچ ها» نام داشته و در منوی کنترل سوئیچ قابل خاموش و روشن کردن است.

این برنامه را می توان شخصی سازی کرد تا حرکات مختلف چپ و راست، منوها و تنظیمات خاص مختلف را کنترل کند.

همچنین با حرکات سر می توان برای مثال برنامه دستیار فعالساز صوتی را فعال کرده، مرکز اطلاع رسانی را باز کرد و صدای موسیقی را تغییر داد.

همچنین می توان از حرکت سر به جای ضربه انگشت نیز بهره برد. سرعت حرکت این نرم افزار در بخشهای صفحه و اینکه در میان بخشهای منو وقفه باشد یا خیر نیز قابل برنامه ریزی است.

این ابزار در دومین نسخه بتای نرم افزار راه اندازی شده که به طور رسمی در نشست سازندگان اپل در اوایل ماه ژوئن معرفی شده بود.

این شرکت به منظور کمک به برنامه نویسان در جهت ساخت برنامه هایی برای بستر نرم افزاری، نسخه های بتا را برای آنها در دسترس قرار داده است. این برنامه سپس در ماه اکتبر برای کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات