استفاده آزمایشی از فناورانه ترین سطل زبانه دنیا در لندن آغاز شد، چرا که شورای این شهر تصور می کند به رغم قیمت گزاف این سطل، استفاده از آن نوعی صرفه جویی خواهد بود.

سطل زبانه بیگ بلی خورشیدی، انرژی را از خورشید گرفته و از آن برای فشرده کردن زباله و رساندن آن به یک هشتم اندازه خود استفاده می کند.

هزینه استفاده از این سطل زباله که از فناوری بالایی سود می برد وقتی که برای ۵ سال اجاره شد، به یک هزار پوند در سال می رسد، اما به علت ظرفیت بزرگ آن می تواند هزینه های شهرداری را برای سفرهای داخل شهری و سوخت مصرفی برای جمع کردن زباله را کاهش می دهد.

این دستگاه خورشیدی از یک باطری ۱۲ ولتی استفاده می کند. این دستگاه برای عملکرد خود تنها به هشت ساعت نور خورشید درماه احتیاج دارد و درحال حاضر در شهر مرتون، جنوب غربی لندن به صورت آزمایشی استفاده می شود.

براساس اظهارات توزیع کننده سطلهای زباله بیگ بلی خورشیدی، فناوری فشرده کننده این دستگاه ظرفیت را شش تا هشت برابر ظرفیت یک سطل عادی خیابان افزایش می دهد.

شرکت تولید کننده اظهار داشت که این سطلهای زباله اعلام کرده است که این سطلها می توانند میزان جمع آوری زباله را تا ۸۶ درصد کاهش دهد. هرکدام از دستگاه های فشرده ساز مجهز به یک سیستم مونیتورینگ بی سیم است. این سیستم می تواند تیم جمع آوری زباله را از پرشدن سطلها مطلع کنند. این سیستم پیامک یا نامه الکترونیکی با این مضمون ارسال می کند که سطل تا ۸۵ درصد پر شده است.

در شهر مرتون ۳۰ سطل به آزمایش گذاشته شده که اگر این طرح یک ساله موفقیت آمیز باشد، شورای شهر سالانه ۱۵ هزار پوند صرفه جویی می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات