آیا می دانی که با دی ان ای، می توانی بدنت را فقط در مدت دو دقیقه سالم کنی؟

به گزارش افکارنیوز ، ان ای، اسید نوکلئیک است که اطلاعات ژنتیکی را به سلول های بدن منتقل می کند و به عنوان اوزالید و سرلوحه زندگی شناخته شده است، چون تمام اعمال و رشد انسان ها و سایر موجودات زنده را کنترل می کند.

دانشندان تا مدت ها بر این باور بودند که شکل و فرم دی ان ای ثابت است و نمی تواند تغییر کند، ولی نتایج تحقیقات اخیر، عکس آن را ثابت کرده است. در یکی از آزمایشات، دی ان ای را در لوله آزمایشِ دربسته ای قرار دادند و افراد مورد آزمایش خواستند که حواس خود را روی عشق و محبت عمیق متمرکز کنند. در این هنگام در کمال ناباوری، شکل دی ان ای در لوله آزمایش تغییر کرد!

عواطف و احساسات منفی روی سلامتی دی ان ای تاثیر می گذارد.

همان گونه که می دانید شکل و ساختار دی ان ای به صورت مارپیچ است. احساسات منفی باعث می شود که دو شاخه تشکیل دهنده دی ان ای، بیشتر در هم بپیچند! احساسات مثبتی که افراد تولید می کنند، مانند عشق و قدردانی، موجب باز شدن این ساختار مارپیچی می شود و تنها در مدت دو دقیقه، تغییراتی مثبت در بدن ایجاد می کند.

زمانی که کسی بی تفاوت و فاقد هر نوع احساسی باشد، هیچ نوع تغییری در دی ان ای او دیده نمی شود.

این آزمایش، اولین مدرکی است که نشان می دهد چگونه عواطف و احساسات انسان، بر کیفیت زندگی او تاثیر می گذارد و اینکه دی ان ای و سلامتی، رابطه تنگاتنگی با هم دارند! با فکر کردن به این توضیحات، متوجه می شوی که خودت می توانی با برنامه ریزی دی ان ای، از طریق احساسات، اوزالید سلامتی و الگوی زندگی ات را تغییر دهی.

نقش عمیق عشق و محبتی که در وجود همه انسان هاست، به مراتب مهمتر از اطلاعات ژنتیکی ذخیره شده در دی ان ای آنهاست.

وجود و هستی انسان از انرژی تشکیل شده است. عشق بنیادی ترین حالت انرژی است و حکم مواد خام را دارد. در واقع عشق، انرژی عمیقی است که بدون آن، زندگی غیر ممکن است.

اگر بشر بتواند بر واکنش دی ان ای داخل لوله آزمایش و نیز بر سلامتی آن تاثیر بگذارد، پس با تغییر دی ان ای در بدن خود نیز از طریق احساس عشق عمیق، می تواند از منافع و مزایای آن بهرمند شود و موفقیت های زیادی را در زندگی تجربه کند.

ارتعاشات عشق و ترس

عشق در فرکانس های بالا مرتعش می شود و طول موج بلندی دارد؛ در نتیجه دی ان ای بیشتری را فعال می کند و به کار می اندازد. ترس در فرکانس های پایین تر مرتعش می شود و طول موج آن کوتاه است و بنابراین دی ان ای کمتری را فعال می کند.

پس اگر دوست داری که اوج بگیری و به کمک بینش و درایت خاصی که در زندگی کسب کردی، به خواسته های خود برسی، به دیگران عشق بورز! اگر هم می خواهی در حد عادی بمانی و در زندگی ات تغییری ایجاد نشود، همنشین ترس باش؛ بدین ترتیب همیشه از هر اقدامی که دلت می خواهد انجام دهی، واهمه خواهی داشت که قطعاً حاصلی جز ناکامی ندارد.

اینشتین می گوید: «مغز، خدمتکار باوفایی است و حکم دستگاه و ماشین را دارد؛ در صورتی که قلب، حکم قطب نما را دارد! »

روند تفکر

قلب، همه امکانات تفکری را به صورت علائمی تولید می کند که به شکل عشق و یا ترس ظاهر می شود. این علائم به مغز مخابره می شود و به این ترتیب، مغز با استفاده از این علائم، فکر مورد نظر را ایجاد می کند. همان طور که آزمایش شده است، عشق، می تواند افکار مثبت، عالی و معرکه ای را ایجاد کند که موجب موفقیت می شود و ترس، افکار منفی و ناامیدکننده ای را به وجود می آورد که باعث ناکامی فرد در زندگی می شود.

حالا که خداوند در وجود تو، گنجی به نام عشق را به ودیعه گذاشته است که به کمک آن، حتی می توانی دی ان ای وجودت را متحول کنی و از این طریق، طعم خوشبختی و موفقیت را بچشی، پس با اتصال به آن، مسیر زندگی ات را تغییر بده و در جاده خوشبختی گام بردار. تا می توانی افکار منفی و نفرت را از ذهنت بیرون کن و به همه عالم عشق بورز! دیگران را دوست بدار، عشقت را نثار خانواده و دوستانت کن، هر روز که از خواب بیدار می شوی، روز خود را با عشق به روزی جدید که همه چیزهای خوب در آن رخ می دهد آغاز کن. یادت باشد خدا خلقت تو و کائنات را با عشق شروع کرد؛ این راه الهی را ادامه بده تا به سر منزل مقصود برسی.

راز/ شماره ۳۰/ نیمه دوم مرداد ماه ۹۲/ مترجم: نفیسه معتکف/ صفحه ۱۰
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات