جدیدترین مدلهای گوشی هوشمند آیفون از روز گذشته به صورت قاچاقی وارد بازار ایران شده و به چندین برابر قیمت به فروش می رسد.

به گزارش افکارنیوز ، همزمان با عرضه جهانی آیفون ۵s و ۵c، این دو مدل گوشی به صورت غیررسمی وارد بازار ایران نیز شد و در روز گذشته به چند برابر قیمت واقعی آن به فروش گذاشته شد.

فروشندگان بازار موبایل نرخ عرضه آیفون ۵s با حافظه ۳۲ گیگابایتی را روز گذشته ۴ میلیون و ۳۰۰ تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۶ گیگابایتی را ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرده اند و این در حالی است که این گوشی در بازار جهانی به ترتیب حدود  ۷۴۹ دلار و ۶۴۹ دلار قیمت گذاشته شده است.

در همین حال گوشی آیفون ۵c با حافظه ۱۶ گیگابایتی نیز که با حدود قیمت ۵۴۹ دلار در دنیا عرضه شده روز گذشته در بازار ایران ۲ میلیون و ۸۷۰ تا ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت گذاشته شد.

با این حال فعالان بازار موبایل از کاهش قیمت حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی این دو مدل تازه وارد نسبت به روز گذشته خبر می دهند.

بابک عزیززادگان - مدیر فروش یکی از واردکنندگان رسمی آیفون در ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه واردات رسمی این برند حدود یک ماه و نیم دیگر به خاورمیانه و ایران انجام می شود، اظهار داشت: نرخ های بازار فعلی این دو مدل جدید آیفون، غیرواقعی است و حداقل ۸۰۰ هزار تومان بالاتر از نرخ عرضه واقعی آن در دنیا برآورد می شود.

وی با بیان اینکه این گوشی ها به صورت قاچاق و غیررسمی از سنگاپور و چین وارد بازار ایران شده است افزود: واردات رسمی آیفون به ایران حدود یک ماه و نیم دیگر انجام می گیرد.

عزیززادگان به علاقمندان به گوشی های هوشمند آیفون توصیه کرد تا ثبات بازار برای خرید این گوشی ها دست نگه دارند و در حد قیمت واقعی این محصول هزینه کنند.

وی با تاکید براینکه قاچاقچیان گوشی ها را بدون گارانتی و با قیمتهای غیرواقعی وارد بازار می کنند که هم به ضرر واردکنندگان رسمی و هم خریداران است ادامه داد: رفع نابسامانی در بازار موبایل ایران نیازمند پیگیری مسئولان و برنامه های دولت برای جلوگیری از معضل قاچاق است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات