اضافه کردن کره، نمک و برخی افزودنی های دیگر سبب افزایش کالری ذرت مکزیکی می شود، این ترکیب غذایی بسیار پرکالری، چرب، شور و تند بوده و مصرف آن برای بیماران قلبی عروقی، مبتلایان به فشار و چربی خون و افراد دارای اضافه وزن بسیار مضر و خطرناک است.

یک کارشناس تغذیه در یزد هشدار داد: ذرت مکزیکی بسیار پرکالری، چرب، شور و تند بوده و مصرف آن برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مضر و خطرناک است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، ناهید برخورداری اظهار کرد: مصرف ذرت مکزیکی در صورت کاهش مقدار روغن و نمک میان وعده غذایی مناسبی است.

وی با تاکید بر این که افراد چاق و مبتلایان به بیماری قلبی و عروقی ذرت مکزیکی را محتاطانه مصرف کنند گفت: اضافه کردن کره، نمک و برخی افزودنی های دیگر سبب افزایش کالری ذرت مکزیکی می شود، این ترکیب غذایی بسیار پرکالری، چرب، شور و تند بوده و مصرف آن برای بیماران قلبی عروقی، مبتلایان به فشار و چربی خون و افراد دارای اضافه وزن بسیار مضر و خطرناک است.

این کارشناس تغذیه توصیه کرد: بهتر است این ماده غذایی بدون نمک و یا خیلی کم نمک تهیه شود و به جای کره و روغن جامد به آن روغن مایع افزوده و مصرف شود.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان این ماده غذایی، با رعایت نکات بهداشتی مانع به خطر افتادن سلامت مردم شوند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات