استفاده کمتر از گجت ها و والپیپر های زنده کمک میکنند علاوه بر صرفه جویی در مصرف باتری، سرعت دستگاه را هم افزیش می دهد.

به گزارش افکارنیوز ، شاید متوجه شده باشید اسمارتفون و یا تبلت آندرویدی مورد استفاده شما پس از چند ماه کُند شده و سرعت عمل آن کاهش یافته است. این کاهش سرعت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در اینجا سعی شده راه حل هایی ارائه دهیم که با اجرای آنها می توانید از کاهش سرعت دستگاه آندرویدی خود جلوگیری نمایید. این راه حل ها باید مکررا تکرار شود تا سرعت عمل ایده آل دستگاه حفظ شود.

۱- برنامه های غیر ضروری را پاک کنید

حافظه داخلی دستگاه شما محدود است از همین رو اگر حافظه آزاد آن کم باشد سرعت دستگاه را پایین می آورد. اگر دتسگاه خود را با عکس ها، آهنگ ها و برنامه هایی پر کرده اید که از آنها استفاده نمی کنید به شما توصیه می کنیم که آنها را پاک کنید و فایل های صوتی تصویری را به فضای کلود (فضای ابری) مجازی مانند دارپ باکس و گوگل درایو منتقل کنید.

۲- پاک کردن cache های اپلیکشن ها



اطلاعات cache (کش) با هر بار اجرای برنامه ها ساخته می شوند پاک کردن این اطلاعات کش می تواند سرعت اجرای برنامه ها را افزایش دهد. برای پاک کردن این کش ها می توانید از روی منو قسمت Apps کش هر برنامه را یکی یکی پاک کنید اما برای سرعت بخشیدن به این کار برنامه های جانبی وجود دارد مانند App Cache Cleaner و Clean Master در این امر به شما کمک میکند با فشار دادن یک دکمه حافظه کش برنامه را پاک کنید.

۳- از گجت ها ی کمتری استفاده نمایید



بیشتر برنامه های آندرویدی دارای گجت می باشند که با قرار دادن این گجت ها برای روی لانچر به ما کمک می کنند سریعتر به برنامه و اطلاعات دسترسی پیدا کنیم اما در عین حال هم باعث کاهش سرعت دستگاه و مصرف زیاد باتری می شوند.
استفاده کمتر از گجت ها و والپیپر های زنده کمک میکنند علاوه بر صرفه جویی در مصرف باتری، سرعت دستگاه را هم افزیش می دهد.

۴- تنظیمات انمیشین را خاموش کنید



بر روی هر دستگاه تنظیمات پنهانی وجود دارد که ممکن است هرکس از آنها اطلاع نداشته باشد. برای خاموش کردن این تنظیمات در قسمت Settings در زیر مجموعه System به قسمت developer options بروید در آنجا چندین قسمت تنظیمات وجود دارد اما همه آنها را تغییر ندهید زیرا ممکن است به کارکرد دستگاه صدمه بزند. شما تنها می توانید تنظیمات Window animation scale, Transition animation scale, و Animator duration scale را خاموش کنید.

۵- نرم افزارها را بروز نگه دارید

سازندگان نرم افزارها هرزگاهی نسخه های بروز رسانی برای نرم افزارهای خود ارائه می دهد که در عملکرد آنها تاثیر به سزایی دارد. سعی کنید همیشه اخرین نسخه های برنامه های نصب شده بر دستگاه خود را دریافت نمایید. علاوه بر آن همیشه بروز رسانی دستگاه خود را از قسمت “System updates” چک کنید تا آخرین نسخه تغییرات بر روی دستگاه نصب باشد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات