ماهی که در آن متولد می شوید می تواند روی کل زندگی شما تاثیر بگذارد، مسئله فقط این نیست که جشن تولدتان کی برگزار می شود بلکه موضوع این است که زمان تولد شما روی ابتلای شما به بسیاری از بیماری ها تاثیر می گذارد.

مجله زندگی ایده آل:  ماهی که در آن متولد می شوید می تواند روی کل زندگی شما تاثیر بگذارد، مسئله فقط این نیست که جشن تولدتان کی برگزار می شود بلکه موضوع این است که زمان تولد شما روی ابتلای شما به بسیاری از بیماری ها تاثیر می گذارد و در واقع به طور مستقیم به سلامت شما ربط پیدا می کند. مطالعات متعددی در این مورد انجام شده است، برای مثال در همین ماه گذشته نتایج تحقیقات وسیعی که در انگلستان انجام شده و نتایج آن در نشریه ژورنال روانشناسی انگلستان به چاپ رسیده نشان داده که کودکان متولد ماه های بهار بیشتر از سایر ماه ها در معرض ابتلا به بیماری های مختلف خوردن، مثل کم اشتهایی عصبی یا پرخوری هستند. این مطلب به شما می گوید که اگر متولد ماه ها یا فصل های مختلف باشید احتمال ابتلای شما به کدام بیماری ها بالاست و در مقابل کدام بیماری ها ایمن هستید.


 شاید تقصیر ویتامین D باشد

در بسیاری از مطالعاتی که در مورد ارتباط ماه تولد در ماه های مختلف با بیماری های گوناگون انجام گرفته محققان توانسته اند علت مشخصی برای این ارتباط پیدا کنند. گاه توضیح داده شده که در ماه های مختلف سال ممکن است میزان ویتامین D تولید شده در بدن متفاوت باشد، یا افزایش و کاهش هورمون های بدن در این میان نقش داشته باشند اما به هر حال نمی توان به طور قطعی عوامل مختلف تاثیرگذار در این ارتباط را مشخص کرد و مثلا آنها را برطرف کرد اما در اینجا تمام مطالعات انجام شده در ارتباط با تاثیر ماه تولد با وضعیت سلامت و بیماری ها را برای تان فهرست می کنیم.

زمستانی ها؛ ناراضی و عصبی

نارضایتی اجتماعی

بر اساس نتایج مطالعه ای گسترده که توسط کالج نتردام انجام شده است متولدین ماه های زمستانی سال از لحاظ مالی کم درآمدتر از متوسط متولدین ماه های دیگر هستند. جالب است بدانید که بر اساس این تحقیق که روی آمارهای ۶ میلیون کودک متولد شده در ماه های مختلف انجام گرفته است مشخص شد مادرانی که در زمستان وضع حمل می کنند نسبت به سایر مادران، سطح تحصیلات پایین تری دارند و وضعیت اقتصادی آنها هم نسبت به دیگر مادران بدتر است. در این مطالعه مشخص شده است که سطح نارضایتی عمومی نسبت به خود و زندگی اجتماعی در متولدین ماه های سرد سال از همه بیشتر است و برای همین متولدین این ماه ها بیشتر از متولدین فصول دیگر به روانشناس مراجعه می کنند و عمده ترین علت مراجعه آنها به روانشناس هم عصبیت و پرخاشگری است.

حساسیت غذایی

بر اساس مطالعه ای که انجمن ملی اپیدمیولوژی و آلرژی انجام داده است متولدین ماه های آبان و آذر دوبرابر متولدین ماه های دیگر دچار حساسیت های غذایی متفاوت هستند. جالب است که میزان حساسیت به تخم مرغ در کودکان متولد ماه های آبان و آذر سه برابر کودکان متولد ماه های دیگر است. در این مورد مطالعات نشان داده که در پاییز میزان آلرژی های موجود در هوا بیشتر از همیشه است و برای همین در بدن زنان باردار نوعی آنتی بادی به نام ایمونوگلوبین E ترشح می شود که به بدن کودک راه می یابد و احتمالا این ایمونوگلوبین باعث بروز حساسیت غذایی در کودکان در آینده است.

بیماری کرون

مطالعه ای گسترده که در فاصله سال های ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۲ در دانمارک انجام شده نشان داده که متولدین ماه های گرم سال بیشتر به بیماری گوارشی کرون- که روده بزرگ را درگیر می کند- مبتلا می شوند. در این مطالعه ۶هزار نفر مبتلا به این بیماری مورد بررسی قرار گرفته اند و مشخص شد ابتلای متولدین تابستان به این بیماری حدود دوبرابر متولدین فصل های دیگر است.



ورزشکار شدن


نتایج مطالعه پژوهشگران استرالیایی روی متولدین ماه های زمستان نشان داده است که بیشتر ورزشکاران حرفه ای متولد زمستان هستند. برای مثال ۳۸درصد اعضای تیم ملی شنای استرالیا متولد زمستان هستند و کمتری تعداد ۱۸درصد متولد ماه های تابستانی هستند. در میان بازیکنان حرفه ای فوتبال هم ۳۵درصد متولد ماه های زمستانی هستند که این آمار بیشتر از تمام فصل های دیگر است.

نزدیک بینی

متولد تابستان هستید و در دیدن چیزهای دور دچار مشکل هستید؟ این اصلا عجیب نیست چرا که مطالعات انجام گرفته در فرانسه نشان داده است که متولدین ماه های مرداد و شهریور بیشتر از متولدین ماه های دیگر سال در معرض ابتلا به نزدیک بینی هستند. مطالعات انجام گرفته توسط سازمان بهداشت جهانی نشان داده این مشکل چشمی در تمام جهان در افراد متولد ما ه های تابستانی در حدود ۲۵درصد بیشتر از متولدین دیگر فصل هاست. جالب است که آمار نشان می دهد متولدین ماه های تابستانی بیشتر از متولدین فصل های دیگر جراحی چشمی انجام می دهند.

جراحی چشم لازم دارید؟

اسکیزوفرنی

مطالعاتی که توسط گروه پژوهشی انجمن روانپزشکی آمریکا انجام گرفته نشان داده است که متولدین ماه های تابستانی سال بیشتر به نوع خاصی از اسکیزوفرنی (که به نام اسکیزوفرنی از نوع کمبودی شهرت دارد) مبتلا می شوند. علائم این بیماری عبارت است از صحبت کردن بی هدف و بی ربط، عدم تناسب احساسات با حالت چهره و عدم رفتار مناسب با دیگران و… جالب است بدانید که متولدین ماه های تابستانی کمتر از تمام فصل های دیگر به اسکیزوفرنی دچار (توهمات شنوایی یا بینایی) می شوند.

بهاری ها در خطر ام اس

در خطر ام اس

مراتیپل اسکلر دزیس (MS) : بر اساس مطالعاتی که در کانادا انجام گرفته مشخص شده است که متولدین ماه های فروردین و اردیبهشت حداقل در این کشور بیشتر از متولدین ماه های دیگر سال در معرض ابتلا به بیماری ام اس هستند. در این مورد این فرضیه مطرح شده که به طور معمول در ماه های فروردین و اردیبهشت معمولا هوا ابری است و به همین دلیل زنان باردار کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند. مطالعات نشان داده که در معرض نور مستقیم خورشید به میزان کافی (نه بیش از حد) قرار گرفتن، برای زنان باردار می تواند به رشد بهتر مغز جنین آنها کمک کند.



پاییزی های حساس به غذا و هوا

آسم

به طور معمول این تصور وجود دارد که بیشتر متولدین ما ه های سرد سال به بیماری آسم مبتلا می شوند اما حالا مطالعات انجام شده در آمریکا نشان می دهد که کودکان متولد اول پاییز بیشتر احتمال دارد تا به آسم مبتلا شوند. در این مطالعات مشخص شد که کودکان پاییزی ۳۰درصد بیشتر از کودکان متولد دیگر فصل ها به آسم دوران کودکی مبتلا می شوند. اختلاف میان بروز آسم در بزرگسالی میان متولدین ماه های مختلف کمتر از این حد است اما باز هم میزان بروز آسم در میان متولدین پاییز بسیار بیشتر است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات