سلامت>  عمومی- همشهری آنلاین: پژوهشگران دریافته اند اگرچه طلاق موجب شکسته شدن قلب برخی از زوجین می شود، مشکلات جدی برای سلامتی مردان ایجاد می کند.

به گزارش مهر، دانش پژوهان می گویند مردانی که ازدواجشان با طلاق به پایان می رسد بیش از دیگران در خطر مرگ زودهنگام، سوء مصرف مواد مخدر و افسردگی هستند و اغلب از حمایت های اجتماعی نیز بی بهره اند.

این تحقیقات تاکید دارد باید مطالعات لازم برای بررسی تاثیرات آسیب زای طلاق بر روی سلامت زنان و مردانی که از هم جدا شده اند، صورت گیرد.

محققان آمریکایی می گویند مردان مطلقه و مجرد ۳۹ درصد بیش از مردان متاهل در خطر خودکشی هستند شاید دلیل این امر تا حدودی این باشد که آنها پس از طلاق درگیر رفتارهای پرخطر می شوند.

این تحقیقات که نتایج آن در نشریه" سلامت مردان" منتشر شده است از پزشکان می خواهد این مردان را به درمانگران ارجاع دهند.

دکتر" دانیل فلکس" از دانشگاه نبراسکا در یک مطالعه موردی، می گوید پزشکان باید مشکلات سلامتی مرتبط با طلاق را در مردان شناسایی کنند.

وی دریافت برخی از این مردان دچار بدخوابی و دردهای شکمی مداوم، سوء مصرف الکل شده و همچنین در محل کار خود نیز با رئیس و همکارانشان به مشکل می خورند.

پروفسور" ریدوان شابسیگ" از دانشگاه کورنل آمریکا و رئیس انجمن بین المللی سلامت مردان می گوید: تصور رایج، بسیاری از فرهنگ ها و همچنین رسانه ها، مردان را افرادی محکم، مقاوم و انعطاف پذیر نشان داده و حاکی از آن است که مردان نسبت به آسیب های روانشناختی، کمتر از زنان آسیب پذیرند.

وی افزود: اما حقیقت این است که مردان در برابر تروماهای روانشناختی و رویدادهای منفی زندگی از جمله طلاق، ورشکستگی، جنگ و سوگ، به شدت تحت تاثیر قرار می گیرند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات