سرپرست سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره تدبیر ظرف ۱ ماه آینده خبر داد و گفت: این ماهواره قابلیتهای جدیدی در عرصه فناوری فضایی به همراه خواهد داشت.

به گزارش افکارنیوز ، اکبر ترکان عصر امروز در حاشیه بازدید دکتر مزلان عثمان رئیس دفتر ماوراء جو سازمان ملل متحد از سازمان فضایی ایران در پاسخ به مهر گفت: ماهواره تدبیر به عنوان نخستین ماهواره دولت یازدهم ظرف یک ماه آینده به فضا پرتاب می شود.

وی اظهار داشت: این ماهواره قابلیتهای جدیدی در عرصه فناوری فضایی به همراه خواهد داشت که بخشی از آن توسط دانشگاه امیرکبیر و با پرتابگر ایرانی به فضا پرتاب می شود. این ماهواره نسل جدیدی از ماهواره های فضایی خواهد بود و در این راستا سطح فناوری کشور را یک گام بالاتر می برد.

سرپرست سازمان فضایی ایرانی درباره اعزام انسان به فضا نیز گفت: این برنامه ۱۰ ساله است و برنامه سازمان فضایی در این زمینه با تغییرات سیاسی کشور تغییر نمی کند.

وی اظهار داشت: در این زمینه نیز آزمایشهای زیادی روی موجودات زنده، پرتاب کاوشگر زیستی در حال انجام است و طبق زمانبندی این پروژه نیز اجرایی می شود.

ترکان همچنین درباره آخرین وضعیت ساختار سازمان فضایی و انتقال آن به وزارت ارتباطات گفت: هنوز مطالعات در دست انجام است و کارگروهی ۳ انتخاب را در این زمینه به رئیس جمهور اعلام می کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات