سلامت>  عمومی- همشهری آنلاین: دکتر سید حسن هاشمی به عنوان متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص جراحی قرنیه، به یکی از مناطق محروم و کم برخوردار استان آذربایجان شرقی سفر می کند تا در آنجا عمل جراحی چشم تعدادی از بیماران را انجام دهد.

به گزارش مهر، وزیر بهداشت امشب به تبریز می رود و صبح شنبه با حضور در منطقه ورزقان، انجام تعدادی از جراحی های چشم بیماران این منطقه را انجام می دهد.

مجله چشم

این سفر در راستای برنامه های" خیریه نورآوران سلامت است" که دکتر هاشمی نیز عضو این تیم خیریه است.

با استقرار یک کانکس سیار مجهز به اتاق عمل و تجهیزات مورد نیاز، این جراحی های در همان منطقه انجام می شود.

خیریه نورآوران سلامت مجموعه ای از کلینیکهای سیار چشم پزشکی است که از بهمن ماه ۱۳۸۹ برای ارائه خدمات رایگان چشم پزشکی به محرومان سراسر کشور راه اندازی شده است.

نورآوران سلامت از زیر مجموعه های کلینیکهای چشم پزشکی نور است که دکتر سید حسن هاشمی ریاست آنها را برعهده دارد.

طبق روالی که در فعالیت این مجموعه از سه سال پیش طراحی شده است، کلینیکهای سیار به صورت فصلی در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار کشور مستقر می شود و پزشکان این مجموعه خیریه پس از شناسایی و تشخیص مبتلایان به بیماریهای چشمی، گروهی را که نیازمند عمل جراحی هستند، به صورت رایگان درمان می کنند.

نهمین سفر پزشکان نورآوران سلامت به شهرستان ورزقان واقع در استان آذربایجان شرقی است.

هشت سفر قبلی خیریه نورآوران سلامت به ترتیب از منطقه چاه گچی از توابع شهرستان خواف در استان خراسان رضوی آغاز شد و با خدمات رایگان چشم پزشکی در بشاگرد هرمزگان، منطقه شول آباد از توابع الیگودرز در استان لرستان، سوسن از توابع ایذه در خوزستان، شهرستان قلعه گنج در کرمان، سروآباد استان کردستان، شهرستان شیروان چرداول در استان ایلام و بزمیرآباد از توابع سرپل ذهاب در کرمانشاه ادامه پیدا کرد.

شهرستان ورزقان در ۷۵ کیلومتری تبریز در استان آذریجان شرقی واقع شده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات