یک عکاس نجومی موفق شد از دنباله دار آیسون که از آن با عنوان روشنترین دنباله داری یاد می شود که طی یک قرن مشاهده شده تصویر زیبایی در آسمان شب و در مسیر آن به سمت خورشید بگیرد.

به گزارش افکارنیوز ، دنباله دار آیسون که از آن با عنوان روشنترین دنباله داری یاد می شود که طی یک قرن مشاهده شده در صورتی که خورشید به آن رحم کند در فصل پاییز از زمین قابل مشاهده خواهد بود.

آدام بلاک عکاس نجومی این تصویر فوق العاده از دنباله دار قرن را با یک دوربین SBIG STX۱۶۸۰۳ CCD و تلسکوپ ۳۲ اینچی شولمان در بالای کوه لمون متعلق به دانشگاه آریزونا در تاریخ ۸ اکتبر ثبت کرده است.

اگر دنبال دار آیسون هنگام رویارویی بسیار نزدیک خود با خورشید که ماه آینده صورت می گیرد از بین نرود، زیبایی آن در ماه دسامبر رصدگران آسمان را شگفت زده می کند.


این دنباله دار سال گذشته درحالی که ابر اورت را ترک می کرد توسط چند ستاره شناس آماتور در روسیه کشف شد. ستاره شناسان اعتقاد دارند این نخستین سفری است که دنبال دار آیسون به داخل منظومه شمسی دارد.

دنباله دار آیسون (ISON) دورترین لایه منظومه شمسی ما را که به آن ابر اورت گفته می شود، ترک کرد، پاییز امسال در ماه نوامبر این دنباله دار یخی به نقطه اوج سفر خود می رسد و شرایطی را برای مشاهده آن توسط رصدگران زمین فراهم می کند.

آیسون یک دنباله دار خورشید خراش است، این اجسام به علت وجود احتمال تخریب آنها به واسطه نزدیکی مدارشان به خورشید، به این نام مشهور شده اند، مدار این نوع اجسام در فاصله یک میلیون ۳۶۷ هزار کیلومتری از خورشید حرکت می کند و دانشمندان تخمین زده اند که نزدیک ترین عبور آیسون از مقابل خورشید زمین در فاصله یک میلیون ۱۷۴ چهار کیلومتری خواهد بود.

آیسون در تاریخ ۲۸ نوامبر (۷ آذر ماه) به نزدیک ترین فاصله خود (۱.۲ کیلومتر) با خورشید می رسد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات