سازمان بهداشت جهانی who بارها از طب سوزنی چین به عنوان یک شیوه درمانی کمکی و اثربخش برای درمان دردها و بیماری های مفصلی نام برده است.


مجله سیب سبز:  با جست وجویی کوتاه در فضای مجازی و مرور مقالات علمی منتشر شده درباره کاربرد درمانی و تسکین بخشی طب سوزنی چین برای درمان و کنترل پیشروی بیماری های مفصلی-استخوانی خواهید دید که این شیوه طبیعی درمان نه تنها در کشور چین و کشورهای شرقی رایج است  بلکه به عنوان یک شیوه درمانی بی عارضه و اثربخش در میان جامعه پزشکی بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز شناخته می شود. سازمان بهداشت جهانی who بارها از طب سوزنی چین به عنوان یک شیوه درمانی کمکی و اثربخش برای درمان دردها و بیماری های مفصلی نام برده است. اگر شما هم از آرتریت، روماتیسم، التهاب مفاصل، ساییدگی و خشکی مفاصل رنج می برید یا می خواهید با روشی طبیعی عملکرد مفاصل و دامنه حرکتی آنها را بهتر کنید، این مطلب را از دست ندهید. این شیوه را زیر نظر متخصص طب سنتی تجربه کنید.



می خواهید نتیجه درمان تان قطعی شود

سه دوره درمان سوزنی را تجربه کنید

اگر تصمیم دارید از طب سوزنی برای درمان و تسکین دردهای تان استفاده کنید باید این نکته را آویزه گوش کنید که در طب سوزنی و شیوه های درمانی طبیعی مشابه، روند درمان و تسریع آن به پیگیری بیمار و دیدارهای منظم او با درمانگر ارتباط تنگاتنگ دارد. بیمارانی که برای درمان دردها و بیماری های مفصلی و استخوانی خود به متخصصان طب سوزنی مراجعه می کنند پیش از هر چیز توسط درمانگر معاینه می شوند. در این مرحله متخصص باتوجه به اصول معاینه به روش چینی، تکنیک درمانی خاصی را برای بیمار درنظر می گیرد. متخصص طب سوزنی به طور معمول برای درمان ناراحتی ها و بیماری های مفصلی به بیمار توصیه می کند که دست کم ۳ روز در هفته از تکنیک های طب سوزنی برای درمان بهره ببرد. البته در مواردی هم مشاهده شده که بیمار در موارد خاص و ضروری هر روز به کلینیک مراجعه کرده و درمان دریافت کرده است. بیماران مبتلا به بیماری های استخوانی و مفصلی برای دریافت درمان قطعی بیماری های استخوانی و مفصلی خود بهتر است سه دوره ۱۰ روزه به متخصص طب سوزنی مراجعه کنند. این افراد بهتر است پس از اتمام دوره درمانی خود به طور کامل دوره درمانی خود را قطع نکنند و این کار را به تدریج و با مشاوره پزشک خود به مرور انجام دهند.

می خواهید مصرف کورتون را به حداقل برسانید

خودسرانه سوزن درمانی نکنید

بیشتر بیماری های مفصلی مانند روماتیسم، آرتریت و التهاب مفاصل با درد شدیدی همراه است به گونه ای که بیمار را وادار به مصرف انواع مسکن ها و داروهای حاوی کورتون می کند؛ داروهایی که در درازمدت عوارض جانبی گسترده ای برای بیمار به همراه دارد. خوشبختانه در شیوه طب سوزنی ما روشی ساده برای کنترل درد و پیشروی بیماری داریم. در این شیوه با کمک سوزن های یکبار مصرف و بسیار نازک نقاط خاصی از بدن را تحریک می کنیم. به این ترتیب با تحریک این نقاط ترشح برخی از هورمون ها مانند آندورفین که تاثیر زیادی بر عملکرد مغز و اعصاب دارد را بیشتر می کنیم. با ترشح این هورمون کنترل درد بیمار راحت تر می شود. به این ترتیب علاوه بر آنکه بیمار را از درد و فشارهای عصبی ناشی از آن راحت می کنیم به او کمک می کنیم بر حالات روحی خود نیز تسلط داشته باشد و به مرور با درد کشیدن دچار افسردگی و حالات روحی مخرب نشود. امروزه بسیاری از کشورهای اروپایی از طب سوزنی برای تنظیم هورمون های درونی بدن استفاده می کنند و به این ترتیب نیاز بیمار را به کورتون درمانی به حداقل می رسانند. البته نباید فراموش کرد این روش با همکاری تیم پزشک معالج بیمار و متخصص طب سوزنی انجام می شود و بیمار خودسرانه اجازه کاهش دوز مصرفی داروهایش را ندارد.

اگر روماتیسم زانوهای تان را رنجور کرده

طب سوزنی را تجربه کنید

یکی از شایع ترین دلایلی که موجب ابتلا به روماتیسم مفصلی می شود ابتلا به آنژین های عفونی است. اما بسیاری از افراد مبتلا به روماتیسم حتی به یاد ندارند که چه زمانی مبتلا به آنژین شده اند. این بیماری ممکن است در دوران کودکی یا نوجوانی آنها سراغ شان آمده باشد و زمینه را برای ابتلا به روماتیسم و دردهای مفصلی فراهم کرده باشد. روماتیسم مفصل زانو این روزها یکی از شایع ترین بیماری هایی است که بسیاری از افراد میانسال و کهنسال به آن مبتلا هستند. در این بیماری بیمار درد و تورم زیادی در ناحیه زانو دارد و حتی گاهی با سرخی پوست ناحیه زانو مواجه می شود. درمانگران طب سوزنی برای کنترل پیشرفت روماتیسم مفصلی زانو تکنیک های ویژه ای دارند، شیوه آنها می تواند در طول جلسات و دوره های درمانی بعد از ۱۰ جلسه تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش درد بیمار داشته باشد و درمانگران با ادامه جلسات برای پیشگیری از پیشرفت بیماری و حتی بهبود آن اقدام کنند. این درمانگران با کمک سوزن های طب سوزنی درد و التهاب موجود در مفاصل را از بین می برند و کمک می کنند تا مفاصل به ویژه مفصل زانو حرکت و بهبود لازم را به دست آورد.

آرتریت مفصل های تان را دردناک کرده

به روش چینی ها درد را بکشید

افرادی که تجربه آرتریت دارند، می دانند که این بیماری به مرور مفاصل بدن را با مشکل روبه رو می کند. آرتریت می تواند یک یا چند مفصل مثل مفصل بازو، مهره های کمر، مفصل زانو یا سایر مفاصل بدن را درگیر کند. این بیماری با درد و خشکی مفاصل همراه است و در بیشتر موارد مانع عملکرد درست و صحیح مفاصل می شود. در حقیقت این بیماری نخستین تاثیر خود را در عملکرد صحیح مفاصل نشان می دهد. آرتریت ازجمله بیماری هایی است که بیشتر به همراه بیماری های عفونی یا بیماری های سیستم ایمنی بدن در افراد بروز می کند. گاهی یک حادثه، ضربه یا تصادف می تواند به تشدید آن و التهاب بیشتر مفاصل منجر شود. در طب سوزنی چین شیوه های درمانی خاصی وجود دارد که به کمک آن می توان از میزان التهاب مفاصل کاست و به مرور مفصل بیمار را تسکین داد و درد آن را درمان کرد. برای این منظور متخصص پس از بررسی و معاینه و گرفتن شرح حالی از بیمار به نقاط خاصی از بدن وی سوزن هایی می زند که موجب کاهش و تسکین درد و درمان تدریجی مفصل ملتهب می شود.

اگر دوست دارید سریع درمان شوید

رژیم غذایی چینی ها را فراموش نکنید

اصلاح رژیم غذایی در کنار استفاده از تکنیک های طب سوزنی یکی دیگر از شیوه هایی است که درمانگران طب سوزنی از آن برای بهبود و تسریع روند درمان استفاده می کنند. بیماران مبتلا به بیماری های مفصلی به ویژه آنها که با التهاب مفاصل نیز روبه رو هستند، می توانند با اصلاح رژیم غذایی و موادغذایی که در سبدغذای هفتگی آنها وجود دارد به درمان شان کمک کنند. به گفته درمانگران طب سنتی چین این گروه بهتر است مصرف موادی مانند گوشت قرمز، شیر، قند و شکر فرآوری شده، چاشنی ها و ادویه ها را در برنامه غذایی خود به حداقل برسانند و به جای آن رژیم غذایی گیاهی را در برنامه غذایی شان تقویت کنند. پروتئین های گیاهی را جایگزین پروتئین های حیوانی کنند و بیشتر از انواع گیاهی آن برای تهیه مواد غذایی بهره ببرند. رعایت این برنامه غذایی و دیگر دستوراتی که درمانگران طب سنتی چین می تواند روند درمان بیمار را تسریع کند.

نکات طلایی چینی ها فرار از دردهای مفصلی

درمانگران طب چینی به ویژه آنها که از طب سوزنی برای درمان بیماری ها و دردهای مفصلی بهره می گیرند بر این باورند که رعایت این نکات می تواند علاوه بر بهبود روند درمان بیمار به پیشگیری از ابتلا به برخی از بیماری های مفصلی کمک کند.  استفاده از ترکیبات کلسیم و ویتامین D در ترکیب رژیم غذایی روزانه تاثیر زیادی در استحکام نسج استخوانی و مفاصل بدن دارد. این امر تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های استخوانی و مفصلی دارد.  پیاده روی روی سطح صاف و تمرینات ورزشی ملایم نیز تاثیر زیادی در افزایش میزان آندورفین در بیماران مبتلا به ناراحتی های استخوانی دارد و به رفع التهاب و درد کمک می کند.  برای دریافت نتیجه بهتر و درمان ناراحتی های استخوانی و مفصلی پرداختن به ورزشی مثل شنا و آب درمانی بسیار موثر است. متخصصان توصیه می کنند بیماران مبتلا به بیماری های استخوانی دست کم هفته ای سه بار به استخر رفته و شنا کنند.  استفاده از آب گرم به وقت شنا یا آب درمانی در آب های معدنی گرم کمک زیادی به بهبود حرکات عضلات بدن کرده و از فرسودگی مفاصل و ساییدگی آنها پیشگیری می کند.  دریافت میزان کافی ویتامین E نیز به پیشگیری از ابتلا به بیماری های التهابی استخوانی کمک می کند.   یادتان باشد که طب سوزنی برای درمان شکستگی ها و دررفتگی استخوان درمانی ندارد. پرهیز از مصرف غذاهای چرب و آماده و انواع و اقسام فست فودها که پروتئین و مواد مغذی لازم را در خود ندارند یکی از مهم ترین نکات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مفصلی و استخوانی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات