تحقیقات یک گروه بهداشت عمومی در بریتانیا نشان می دهد به رغم باورهای عمومی که کار کردن در خانه و امورات منزل را نوعی ورزش تلقی می کنند، این فعالیت چندان هم که مردم تصور می کنند نمی تواند جایگزین ورزش شود.

به گزارش افکارنیوز ، نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که فعالیت فیزیکی خود در کار خانه را متوسط تا شدید توصیف کرده اند سنگین تر از افرادی هستند که به نوعی وقت خود را صرف سایر اشکال ورزش و فعالیت جسمانی می کنند.

وزارت بهداشت بریتانیا انجام ۱۵۰ دقیقه فعالیت جسمانی متوسط تا شدید در هفته را توصیه کرده است. اما در نظر سنجی های انجام شده تنها ۴۳ درصد اظهار داشتند که از این توصیه پیروی کرده و دو سوم از افراد دست کم ۱۰ دقیقه کار در خانه در کل هفته انجام می دهند.

تحلیل اطلاعات بدست آمده از نظر سنجی فعالیتهای ورزشی و فیزیکی که توسط دانشگاه الستر انجام شده نشان می دهد، افرادی که کار در خانه را به عنوان فعالیت هفته ای خود در نظر گرفته اند چاق تر از سایرین هستند.

ماری مورفی به عنوان رئیس این گروه تحقیقاتی اظهار داشت: کار در خانه یک فعالیت فیزیکی است و هر فعالیت فیزیکی به طور نظری باید حجم کالریهای مصرفی را افزایش دهد اما ما به این نتیجه رسیدیم که کار در خانه به طور عکس ارتباطی با لاغری ندارد به این معنا که افراد درباره شدت فعالیت فیزیکی خود اغراق می کنند و یا براساس این تصورات حجم غذایی خود را افزایش می دهند.

برای مثال اگر کار روزانه و فعالیت روزانه زنان را در نظر بگیریم آنها تنها ۲۰ درصد از توصیه ۱۵۰ دقیقه فعالیت فیزیکی در هفته را انجام داده اند.

وی افزود: بنابراین وقتی از افراد خواسته می شود که حجم فعالیتی خود افزایش دهند تا سالم بمانند باید مشخص کرد که کار روزانه در منزل کافی نیست و باید فعالیتهای جسمانی شدیدتری به آن اضافه شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات