یک هکر زیستی آلمانی در کاری عجیب یک رایانه را در زیر پوست خود جاسازی کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، یک حسگر بیومتریک در ساعد «تیم کانون» بین بافت و پوست قرار گرفته که تغییرات دمای بدن وی را پیگیری می کند.

این حسگر می تواند بطور بی سیم به هر دستگاه اندروید متصل شده، بازخوانی هایی از تغییرات دما تولید کرده و برای مثال در صورت تب داشتن، به کانون یک پیامک ارسال کند.

کانون حسگر Circadia ۱.۰ را با استفاده از یک رابط بلوتوث، تراشه رایانه ای و چراغهای ال ای دی ساخته است.


این چراغهای ال ای دی به عنوان چراغهای موقعیت کار کرده که می توان از آنها برای روشن کردن یک خالکوبی در بازوی کانون که حسگر در زیر آن جاسازی شده، استفاده کرد.

نسخه اول این حسگر تنها قادر به خوانش تغییرات دما است اما بطور نظری، نسخه های بعدی می توانند برای پیگیری دیگر علائم حیاتی و تغییرات بدن مورد مورد استفاده قرار بگیرند.

حسگر Circadia درون یک قاب محافظ قرار داشته و باتری آن بطور بی سیم شارژ می شود.

کانون یک هکر زیستی بوده و برای شرکت Grindhouse Wetware کار می کند که طراحی دستگاههایی با قابلیت ادغام در بدن انسان را انجام می دهد.

برای جاسازی این حسگر، یک شکاف بر روی ساعد کانون در بالای یک خالکوبی که از قبل روی دست وی قرار داشت، ایجاد شد.

پوست وی به بالا کشیده و از بافت زیرین جدا شد تا دستگاه در جیب ایجاد شده قرار گرفته و سپس با بخیه بسته شود.

این کار توسط یک مهندس بدن موسوم به استیو هاوورث در نشست اصلاح بدن در آلمان انجام شده بود. وی این کار را بدون مواد بیهوشی انجام داده بود.

حسگر Circadia ۱.۰ قرار است به زودی با قیمت ۵۰۰ دلار به فروش برسد. همچنین اطلاعات آن به صورت منبع باز بوده و افراد می توانند داده های آن را جمع آوری کرده و بشیوه دلخواه خود مورد استفاده قرار دهند.

در کنار این حسگر، لوازم جانبی برای نصب آن نیز با قیمت ۲۰۰ دلار بفروش خواهد رسید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات