سلامت>  عمومی- همشهری آنلاین: رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت از ایجاد موج جدید غنی سازی محصولات غذایی در آینده نزدیک با همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر رسول دیناروند در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه غنی سازی محصولات غذایی یک کار بین بخشی است، عنوان کرد: واحدهای مختلف وزارت بهداشت در این حوزه دخالت می کنند و علاوه بر سازمان غذا و دارو، معاونت بهداشت وزارت بهداشت و شورای عالی سلامت در این امر دخیل هستند و دستگاه های دیگر هم باید به این مقوله ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو نیز در مواردی که بتواند به پیشبرد این موضوع کمک خواهد کرد. امروز بحث غنی سازی آرد، شیر، فرآورده های غذایی که به شکل میان وعده مصرف می شوند و همچنین تنقلات مطرح است.

رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه غنی سازی مواد غذایی جزو ضوابطی است که برای اعطای نشان ایمنی و سلامت به تولیدکنندگان مواد غذایی در نظر گرفته ایم، گفت: امکان دریافت این نشان را برای کالاهایی که استفاده از مواد مضر را کنار گذاشته و غنی سازی با ریزمغذی ها را نیز جزو اولویت های تولید خود قرار می دهند، فراهم می کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه جدیدی با همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در راستای غنی سازی محصولات غذایی در حال انجام است، اظهار کرد: در تلاش هستیم بزودی موج جدیدی از این غنی سازی ها را راه اندازی کنیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات