ایسنا_ بورا میلوتینوویچ در همایش بین المللی علم و فوتبال در تهران از حاضران پرسید: یک به علاوه یک چند می شود و در پاسخ به حاضران که گفتند «دو» ، عنوان کرد: این جواب در دنیای واقعی است، اما در دنیای فوتبال دو نمی شود.

آقای میلوتینوویچ فکر می کنند که اهالی فوتبال ما همه در دنیای فوتبال سیر می کنند و روزوشب در فکر فوتبال هستند و نمی داند که فوتبال، همه چیزِ اهل فوتبال در ایران نیست و آن ها کارهای مهم تری هم دارند؛ کارهایی که در آن ها یک به علاوه یک دو می شود!

مثلا در کار ساخت وساز خانه یا خرید خانه و ویلا در دبی و شمال و بورلی هیلز یک دلار به علاوه یک دلار، دو دلار می شود و اگر کسی فکر کند آن جا دنیای فوتبال است، حسابی ضرر می کند. در هنگام خرید ماشین های مدل بالا هم فروشنده ماشین را با فرمول یک به علاوه یک دو می شود، به فوتبالیست ها می فروشد و آن ها نمی توانند با ذهن فوتبالی بروند ماشین مدل بالای ۷۰۰ میلیونی بخرند.

همچنین زبانم لال زبانم لال، هنگام ساخت و پاخت و زدوبند های قبل از بازی، داورها و بازیکنان و مربی ها در همه دنیا بر اساس فرمول یک به علاوه یک دو می شود، با هم حساب کتاب می کنند.

مشخص است آقای میلوتینوویچ از علاقه برخی از اهالی فوتبال ما به ریاضیات آگاه نبوده اند، وگرنه چنین حرفی نمی زدند. آقای میلوتینوویچ باید بداند که اصولا ایرانی جماعت به ریاضی علاقه وافری دارد و ما ایرانی ها دانشمندان بسیاری در ریاضی داریم و در ریاضی کارهای بزرگی کرده ایم که از قرون گذشته تا همین حالا ادامه دارد. هرچند ابداعات معاصر ایرانی ها در ریاضی بیش تر مربوط به مبحث انواع اختلاس است، اما همین هم نشان از هوش ریاضی ما دارد.


در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات