این روش ها را از جدیدترین شماره مجله معروف goodhousekeeping برای شما آورده ایم که جدیدترین کارشناسان زیبایی توصیه کرده اند.

به گزارش افکارنیوز ، ماسک ها و لوسیون هایی که از مواد طبیعی تهیه می شود نه تنها ارزان و بدون عارضه است، بلکه با پوست هم بسیار سازگارتر بوده و استفاده ممتد از آنها می تواند پوست را شاداب نگه دارد و بسیاری از مشکلات را هم حل کند، چرا که حاوی موادی است که برخی به طور عمقی در پوست نفوذ کرده و اثرات التیام بخشی خواهد داشت مثلاً هم مواد پودری و خشن مثل شکر، آرد جو دو سر و… نیز می تواند مانند اسکراب به کنده شدن سلول های مرده سطح پوست کمک کند یا مثلاً در بعضی میوه ها آلفاهیدروکسی اسید وجود دارد که می تواند خاصیت جوان کنندگی داشته باشد. این روش ها را از جدیدترین شماره مجله معروف goodhousekeeping برای شما آورده ایم که جدیدترین کارشناسان زیبایی توصیه کرده اند.

۱. سرکه سیب و جو جوان تان می کند


راه حل: شما می توانید PH پوست تان را با سرکه سیب متعادل کنید؛ این سرکه حاوی میزان بالایی اسیدهای میوه (آلفا هیدروکسی اسید) است که چربی اضافه پوست را از بین می برد؛ البته وقتی این سرکه با جو کوبیده شده همراه شود تاثیر بیشتری خواهد داشت، چرا که لایه برداری مختصری هم می کند. جو دوسر دارای ماده ای به نام «ساپونین» است، این ماده یک پاک کننده طبیعی فوق العاده قوی است.

روش تهیه: در یک کاسه، ۳ قاشق چایخوری جو دوسر کوبیده را با یک چهارم قاشق چایخوری سرکه سیب مخلوط کنید تا مخلوطی خمیری شکل به دست بیاورید. بعد یک چهارم قاشق غذاخوری آبلیموی تازه و یک چهارم قاشق غذاخوری شکر قهوه ای به آن بیفزایید و خوب به هم بزنید تا مخلوطی یکدست حاصل شود. این ماسک را به صورت تمیز و شسته شده بمالید و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مواد درون آن به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کند. بعد با حرکات دایره ای ماسک را روی صورت ماساژ دهید تا هم عمل لایه برداری انجام شود و هم جریان خون تان زیر پوست تسریع شود. صورت را با آب گرم بشویید و با یک حوله خشک کنید.

۲. کاکائو درمانی پوست شما


راه حل: یک ماسک سرشار از آنتی اکسیدان پودر کاکائو می تواند رطوبت را به پوست شما برساند و جوانی و تازگی خاصی به پوست شما ببخشد. خانم «جاسمینا آگانویک» ، کارشناس زیبایی در فرانسه می گوید: «وقتی پوست پیر می شود، دیگر نمی تواند رطوبت را در خود حفظ کند و قدرت محافظتی آن کاهش پیدا می کند، در نتیجه پوست خشک می شود بر این اساس در سنین بالا بهترین و مهمترین کاری که می توانید برای پوست تان انجام دهید آبرسانی به آن است. »

روش تهیه: یک قاشق غذاخوری پودر شکلات+ یک قاشق غذاخوری خامه ترش یا ماست چکیده+ یک قاشق غذاخوری عسل و یک سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت بمالید و اجازه دهید کاملاً خشک شود و بعد از مدتی آن را بشویید. مواد قوی درون این ماسک هر کدام تاثیر خاصی روی پوست می گذارد، مثلاً اسید لاکتیک درون ماست چکیده (خامه ترش) علاوه بر آبرسانی، پوست را لایه برداری مختصری هم می کند، عسل نه تنها رطوبت را روی سطح پوست نگاه می دارد بلکه فرآیند آبرسانی را هم تسهیل می کند همچنین پروتئین سفیده تخم مرغ پوست را سفت و انعطاف پذیر می کند.

۳. درمان چروک ها و نشانه های پیری پوست با پاپایا


راه حل: یک راز طب سنتی چینی برای داشتن پوستی جوان استفاده از پاپایا، ماست چکیده و باقی مواد مغذی است. استفاده از این ماسک به همراه کرم مرطوب کننده همیشگی تان می تواند پوست را طراوتی خاص ببخشد. اسیدهای میوه یا آلفاهیدروکسی اسید موجود در پاپایا به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل کرده و سفیده تخم مرغ هم به دلایل پروتئین بالایی که دارد سلول های پوستی را بازسازی و منافذ آن را کوچک می کند.

روش تهیه: نصف یک پاپایا (هسته ها را جدا کرده و میوه را قطعه قطعه کنید) + یک قاشق غذاخوری ماست چکیده+ یک قاشق غذاخوری چای سفید (دم کشیده و خنک شده) + یک قاشق غذاخوری آبلیمو تازه و یک سفیده تخم مرغ را در مخلوط کن بریزید تا کاملاً حالت خمیری پیدا کند (با چنگال هم می توانید هم بزنید) این مخلوط را روی صورت و گردن بمالید و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دراز بکشید و استراحت کنید و در نهایت صورت را با آب ولرم بشویید (اگر نتوانستید پاپایا پیدا کنید می توانید از انبه استفاده کنید) .

۴. درمان ترک پاشنه های پا


راه حل: خیساندن پاها در محلول آب و جوش شیرین می تواند تا حد زیادی دوباره لطافت را به آنها بازگرداند، جوش شیرین حالت سابنده دارد و می تواند با از بین بردن و برداشتن سلول های مرده پوستی، زبری ها را درمان کند. شما باید نصف لیوان جو شیرین را در ۱۶ لیوان آب گرم بریزید و آنقدر هم بزنید تا جوش شیرین ها حل شوند. حالا آرام بنشینید و پاها را حدود ۳۰ دقیقه در محلول بگذارید. بعد از این مدت پاهایتان را آب بکشید تا جوش شیرین ها شسته شود و با حوله آنها را خشک کنید. به پاهایتان مرطوب کننده یا لوسیون مخصوص بمالید و در نهایت جورابی نخی به پا کنید تا رطوبت در پاها باقی بماند. در بسیاری از اسپاها و سالن های معروف برای آرامش و زیبایی پاها از محلول های مواد معدنی متفاوت استفاده می کنند که اثری شبیه همین جوش شیرین دارد و همان گونه که آنها اثرات التیام بخش فراوانی دارند، جوش شیرین هم اثری خارق العاده خواهد داشت.

۵. ماسکی برای درمان آسیب های محیطی


راه حل: برای پاکسازی و سم زدایی صورت ماسک بلوبری تاثیر زیادی دارد؛ این ماسک نه تنها پوست را نرم می کند بلکه آنتی اکسیدان های موجود در آن پوست را در مقابل رادیکال های آزاد حفظ می کند و موجب بهبود آسیب های ناشی از آفتاب می شود، همچنین ویتامین C موجود در این ماسک هم پوست را روشن می کند.

روش تهیه: یک قاشق غذاخوری بلوبری رسیده له شده+ یک قاشق غذاخوری آبلیمو+ یک قاشق غذاخوری آب خیار+ ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. ماسک را روی صورت پخش کنید و اجازه دهید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باقی بماند و بعد با آب گرم دست ها و صورت را بشویید.

۶. درمان پوست ملتهب و مستعد آکنه


راه حل: ساختن یک تونر از چای سفید می تواند حسابی به کمک جوش های شما بیاید؛ این ماده پوست را از درون و بیرون سم زدایی و پاکسازی می کند. چای سفید از برگ های چای رسیده به دست می آید. وقتی غنچه چای هنوز باز نشده است. آن را می چینند و قبل از اینکه برگ های چای خشک شود، آنها را بخار می دهند. به این دلیل نام سفید را بر آن گذاشته اند که غنچه های چای، کرک هایی دارد و هنگامی که چای خشک می شود، این کرک ها به رنگ سفید در می آیند. علاوه بر اینها نوشیدن روزانه آب و لیموترش هم می تواند اثرات زیباکننده فراوانی داشته باشد.

روش تهیه: یک قاشق چایخوری برگ های نعناع+ ۴ قاشق چایخوری برگ چای سفید+ نصف فنجان آب در حال جوش+ ۲ قطره اسانس اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. بعد داخل یک لیوان بریزید تا خنک شود؛ حالا این چای خنک شده را با مقدار کافی ژل آلوورا مخلوط کنید و در یک اسپری آبپاش بریزید تا بتوانید روی صورت تان اسپری کنید. یادتان باشد این مخلوط را در یخچال نگهداری کنید.

۷. درمان خشک شدن تکه ای پوست


راه حل: می توانید یک محلول نرم کننده آسیایی چینی درست کنید و کاملاً از شر این خشکی ها خلاص شوید؛ این لوسیون آنقدر قوی است که می تواند به خوبی تمام سلول های مرده سطح پوست را بردارد و پوستی نرم و لطیف بر جا گذارد؛ این لوسیون به خصوص برای خشکی دست ها و پاها تاثیر بسیاری دارد. اولین جزء تشکیل دهنده این لوسیون، شیر نارگیل است که خاصیت رطوبت و آبرسانی فراوانی دارد و پر از چربی های سالم است؛ جزء دوم، زنجبیل است که التهابات را کاهش می دهد و پوست را پاک سازی و سم زدایی می کند و در نهایت برنج که لایه بردار طبیعی فوق العاده است؛ نشاسته درون برنج پوست آسیب دیده و ملتهب را التیام می بخشد.

روش تهیه: نصف فنجان برنج آسیاب شده را با نصف فنجان شیر نارگیل+ یک چهارم فنجان شکر قهوه ای+ یک و نیم قاشق غذاخوری زنجبیل آسیاب شده مخلوط کنید تا کاملاً حالت خمیری شکل به خود بگیرد. با سر انگشتان و حرکات دورانی این خمیر را روی پوست ماساژ دهید؛ بعد از چند دقیقه ماساژ لایه برداری خوب از پوست انجام شده است.

۸. درمان ناخن خشک و شکننده


راه حل: خانم «مگان فراکشتین» ، کارشناس محصولات زیبایی در بروکلین می گوید: «بهترین ماده برای ناخن ها روغن نارگیل است که می تواند به خوبی آنها را تغذیه کند. این روغن سنگین رطوبت را در خود نگاه می دارد و نمی گذارد ناخن ها به راحتی آب خود را از دست بدهند و شکننده شوند، علاوه بر اینها بافت ها را نیز قوی می کند. کافی است مقدار کمی از روغن را با نوک انگشت ها به ناخن ها و اطراف آن بمالید و بعد با یک پوشش پلاستیکی آنها را بپوشانید تا روغن حسابی جذب شود. »

سیب سبز/ شماره ۹۳/ نیمه دوم تیر ماه ۹۲/ صفحه ۶۸
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات