برای افزایش اثرگذاری این ماساژ به جای روغن زیتون یا بادام تلخ می توانید از روغن کنجد استفاده کنید.

به گزارش افکارنیوز ، اگر  این روزها خسته و کوفته از سر کار به خانه برمی گردید و خنک شدن هوا این خستگی و کوفتگی را چند برابر کرده پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده ماساژ ریلکسی ستون فقرات را تجربه کنید. این ماساژ یکی از بهترین شیوه های طبیعی است که بدون نیاز به مصرف دارو خستگی و کوفتگی، تنش ها و استرس های ناشی از زندگی روزمره را از تن تان دور می کند. اجرای این ماساژ نه تنها سرحال تان می آورد بلکه مقاومت بدن تان را نیز در برابر برخی بیماری ها بالا می برد.

نکته:

برای افزایش اثرگذاری این ماساژ  به جای روغن زیتون یا بادام تلخ می توانید از روغن کنجد استفاده کنید.

گام اول


قطعا شما در منزل تان تجهیزات لازم برای ماساژ مانند تخت مخصوص ماساژ ندارید اما می توانید به راحتی با کمک ابزاری ساده که حتما در منزل تان پیدا می شود شرایطی را فراهم کنید تا ماساژ راحت تری دریافت کنید. برای این کار می توانید از تختخواب تان کمک بگیرید. حتی اگر تختخواب در دسترس تان نیست، می توانید از زمین استفاده کنید. یک پتو یا تشک را به عنوان زیرانداز درنظر بگیرید و با کمک  یک بالشت نازک و  ۲ حوله لوله شده شرایطی را برای گیرنده ماساژ فراهم کنید که در آرامش و راحتی باشد. بالشت را روی تشک قرار دهید و با ملحفه آن را بپوشانید و از فرد بخواهید روی تشک دراز بکشد به گونه ای که سینه اش روی بالشت قرار بگیرد.

گام دوم


در مرحله بعدی سراغ حوله ها بروید. سعی کنید ۲ حوله یک اندازه را انتخاب کنید. هر ۲ را لوله کنید. یکی از آنها را زیر پیشانی فرد قرار دهید تا جایگاه مناسبی برای سر او فراهم کنید و دیگری را درست زیر پاهایش بگذارید، به گونه ای که پای او از مچ به پایین روی حوله قرار بگیرد تا زاویه کمر او در این مرحله صحیح و مناسب باشد. در این حالت از ماساژگیرنده بخواهید با تصویرسازی طبیعت یا یک خاطره خوش فضای ذهنی مثبتی را برای خود تداعی کند. در این مرحله روغن زیتون یا بادام تلخ را برای ماساژ ستون فقرات آماده کنید.

گام سوم


در این بخش کف هر دو دست را به روغن آغشته کنید. دست ها را به هم بمالید و آنها را روی ستون فقرات قرار دهید و با حرکت دایره وار دست ها را روی شانه ها بچرخانید. به این ترتیب عضلات شانه و ستون فقرات را درگیر می کنید. در این مرحله بعد از تکرار این حرکت به مدت ۲ دقیقه عضلات سرشانه و گردن را نیز با کمک سرانگشتان هر دو دست ماساژ دهید. مراقب باشید که فشار دست های تان کنترل شده باشد.

گام چهارم


با کمک انگشت شست و سرانگشتان دست عضلات پشت را به آهستگی به سمت بالا بکشید. این حرکت را دو تا سه بار برای هر عضله تکرار کنید و از شانه به سمت پهلوها حرکت کنید. درست مثل خرچنگی که با چنگال هایش عضلات اطراف ستون فقرات را ماساژ می دهد. این تکنیک را بر عضلات هر دو سوی ستون فقرات تکرار کنید.

گام پنجم


بعد از حرکت پنجه خرچنگ با مشت های بسته عضلات پشت را از اسپاسم ها و گرفتگی ها خالی کنید. برای اجرای این تکنیک باید مراقب باشید که از آوردن فشار بیش از اندازه روی بدن خودداری کنید. بعد از آنکه با مشت بسته به اصطلاح روی عضلات پشت راه رفتید استخوان های برآمده مشت بسته را از عضلات شانه به سمت کمر بکشید.

گام ششم


عضلات ذوزنقه ای شانه از دیگر نقاطی است که به تخلیه بار منفی و خستگی عضلات کمک می کند. برای ماساژ این نقاط کافی است عضلات شانه را با کمک انگشت شست و سرانگشتان تان با فشار ملایمی ماساژ دهید و سعی کنید تمام عضلات شانه را به خوبی ماساژ دهید. برای این کار کافی است بخشی از پوست و عضله را با کمک ۴ انگشت و انگشت شست بگیرید و به آرامی چند درجه  بچرخانید. این ماساژ به بهبود جریان گردش خون در عروق این ناحیه کمک می کند.

گام هفتم


در این مرحله برای آزاد کردن تنش عضلات نگه دارنده ستون فقرات از انگشتان شست کمک بگیرید. برای این کار انگشت هر دو شست را در طرفین ستون فقرات قرار دهید و از پایین گردن به سمت کمر حرکت کنید.

گام هشتم


در مرحله آخر دوباره کف دست ها را روی شانه ها قرار دهید و به شیوه حرکت نخست دوباره عضلات پشت را از شانه ها به سمت کمر ماساژ دهید. در طول اجرای ماساژ هر زمان که احتیاج شد دست های تان را به روغن آغشته کنید و از خاصیت های روغن ماساژ غافل نشوید.

نکته: اجرای تکنیک های ماساژ در محیطی آرام که موسیقی ملایم و آرام پخش می شود توصیه می شود. رعایت این نکات به افزایش میزان آرامش و تخلیه اسپاسم عضلات کمک می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات