اقتصاد>  تجارت خارجی- همشهری آنلاین: مقامات آمریکایی بیش از ۲۰۰ هزار عروسک صادر شده از چین را به دلیل داشتن مقادیر زیادی فتالات، یکی از مواد شیمیایی ممنوع در آمریکا، پیش از ورود به بازار توقیف کردند.

براساس گزارش CNN، این محموله عروسک و اسباب بازی که برای فروش در فصل تعطیلات سال نوی میلادی وارد آمریکا شده بودند، توسط مقامات توقیف شد زیرا این عروسک ها از مواد شیمیایی ساخته شده اند که در آمریکا ممنوع اعلام شده است.

عروسکها حاوی مقادیر زیادی فتالات هستند، ماده شیمیایی که برای نرم تر شدن مواد پلاستیکی از آن استفاده می شود؛ درحالی که استفاده از این ماده در ساخت اسباب بازی های کودکان توسط کنگره آمریکا ممنوع اعلام شده است.

مقامات آمریکایی آغاز کنترل صادرات این عروسک ها را از ماه آوریل آغاز کردند زیرا این وسایل پلاستیکی می تواند سلامت کودکان را به خطر بیاندازد. آمریکایی ها تولید کننده اصلی این عروسک ها را شناسایی نکرده اند. درحال حاضر ۱۰ محموله به ارزش ۵۰۰ هزار دلار در ورودی شیکاگو، دالاس، لس آنجلس و چند شهر دیگر آمریکا توقیف شده اند.

این اسباب بازی ها با استفاده از سیستم مدیریت خطر ردیابی شده اند، سیستمی که سال گذشته نیز توانست بیش از ۱.۱ میلیون محصول آلوده را ضبط کند. این سیستم در عین حال می تواند در تایید سریعتر محصولات سالم نیز نقش موثری داشته باشد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات