انواع آجیل می تواند یک میان وعده مقوی برای کودکان در مدرسه باشد.

به گزارش افکارنیوز ، یکی از دغدغه های همیشگی والدین تغذیه کودک است. آنها مدام در این کشمکش هستند که کدام مواد غذایی نقشی مهم در سلامت هر چه بیشتر آنها دارد. آنها تمام سعی شان را می کنند تا کودک را میوه خور کرده و در عین حال علاقه اش به مصرف سبزی ها را هم زیاد کنند. اما در این میان یک گروه خوراکی بسیار مفید وجود دارد که می تواند سلامت کودکان را تضمین کند. انواع مغزها با داشتن خواص فراوان می تواند یک میان وعده بسیار مغذی برای بچه ها محسوب شود. با هم با برخی از خواص این مغزهای جادویی آشنا می شویم.

محکم کننده استخوان


کشمش میوه خشک مغذی است که برای سلامت استخوان ها نقش مهمی دارد. بعضی والدین ممکن است نگران این باشند که شیرینی کشمش دندان های فرزندشان را خراب کند اما شیرینی کشمش حتی از فساد دندان ها جلوگیری می کند. این آجیل مقدار زیادی آهن دارد و مانند هویج برای سلامت چشم نیز مفید است. اگر می خواهید در دوران درس و مدرسه حافظه کودک تان را تقویت کنید بهتر است به او کشمش بدهید.

منبع انرژی


انواع بادام از جمله بادام زمینی یکی از انواع آجیل با ارزش غذایی بالاست. البته بادام زمینی حساسیت زا بوده و مصرف آن در کودکان زیر یک سال ممنوع است. این آجیل منبع انرژی است. آنتی اکسیدان های بادام شبیه میوه است و سلول های بدن را از نابودی محافظت می کند. فولات موجود در بادام زمینی از کم خونی و رنگ پریدگی جلوگیری می کند.

فندق منبع ویتامین E


فندق و البته روغن آن منبع غنی ویتامین E است که با مصرف آن عملکرد عضلات بهتر شده و گلبول های قرمز سالم باقی خواهد ماند. وقتی گلبول قرمز سالم بمانند کم خونی نیز برطرف می شود. فندق همچنین سرشار از ویتامین های گروه B است که برای تشکیل سلول های خونی و البته سلامت مغز بسیار سودمند است.

گردو، غذای مغز


گردو را به عنوان غذای مغز می شناسند. شاید فکر کنید دلیل اش این است که شبیه مغز است اما واقعیت این است که گردو به دلیل اسیدهای چرب غیر اشباع امگا۳ عملکرد مغز را بهبود می بخشد. مغز گردو از جمله مغزهای پرچرب محسوب می شود بنابراین مقدار زیادی کالری دارد. یک مشت گردو در روز می تواند نیاز نوجوانان را به منیزیم که برای عملکرد ماهیچه ها و اعصاب مفید است، برآورده کند. می توانید این مغز را به همراه دیگر آجیل ها به فرزندتان بدهید یا در یک لقمه سبزی و پنیر بگذارید و به عنوان میان وعده مدرسه همراه آنان کنید. گردو به افزایش قدرت ذهن کمک می کند. این مغز پرخاصیت از سیستم ایمنی بدن نیز محافظت می کند ضمن آنکه مصرف آن در کودکان بیش فعال که بدخلقی و اختلالات خواب دارند، توصیه می شود.

منبع مواد معدنی


درست است که میوه های خشک برخی ویتامین های میوه های تازه را ندارند اما میوه های خشک منبع عالی مواد معدنی بوده و حاوی مقادیر قابل توجهی از ریزمغذی های ضروری برای بدن هستند.

میزان انرژی میوه های خشک بیشتر از میوه های تازه است و می توان به جای تنقلات ناسالمی مانند چیپس و پفک از آنها به عنوان میان وعده غذایی برای کودکان استفاده کرد.

سیب سبز/ شماره ۱۰۱/ نیمه دوم آبان ماه ۹۲/ صفحه ۹۰
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات