محصولات تابستانه را فراموش کنید؛ برای زیبا ماندن در زمستان به محصولات تازه ای نیاز دارید.

به گزارش افکارنیوز ، از پوست تان انتظار نداشته باشید که با تغییر نور و دمای هوا، هیچ تغییری نکند. سردتر شدن روزها می تواند یک پوست صاف و براق را خشک و پوسته پوسته کند. پس اگر نگران این هستید که روزهای سرد به زیبایی شما لطمه بزنند، این توصیه ها را جدی بگیرید. در این صفحه ما شما را با بایدها و نبایدهایی که در ماه های پیش رو باید جدی بگیرید آشنا می کنیم. کافی است کمی بیشتر مراقب باشید و تغییراتی که قرار است برای پوست تان بیفتد را بشناسید تا بدون صرف هزینه زیاد، از پس همه آسیب هایی که در کمین تان نشسته بر بیایید.

مرطوب کننده ضد آفتاب بخرید


درست است که در زمستان گرمای آفتاب را احساس نمی کنید اما اشعه های مضر خورشید در این فصل هم دست از سر پوست شما بر نمی دارند. اگر نمی خواهید در زمستان پوست تان آسیب ببیند، ضد آفتاب زدن را فراموش نکنید و سراغ مرطوب کننده هایی بروید که خاصیت ضد آفتاب هم دارند.

پوست تان را چرب کنید


شاید فکر کنید در این فصل هم می توانید تنها از مرطوب کننده ها استفاده کنید اما این یک اشتباه رایج است. درست است که در این فصل هم نباید معجزه مرطوب کننده ها را نادیده بگیرید اما در زمستان شما به کرم هایی که تا اندازه ای چرب هستند هم نیاز دارید. البته بهتر است چرب کننده ای را انتخاب کنید که حاوی ویتامین C یا E است.

دستکش دست تان کنید


دستکش پوشیدن، بهترین راه برای محافظت از دستان شما در سرماست. این روش از خشک شدن بیش از اندازه پوست شما در روزهای سرد جلوگیری می کند و اجازه نمی دهد پوست دست تان ترک بخورد.

سونا نروید


شاید فکر کنید دوش آب گرم یا سونا در این فصل حال شما را جا می آورد اما حتی در زمستان هم نباید زیاد بدن تان را در معرض آبی که بیش از اندازه گرم است قرار دهید. آب داغ پوست شما را خشک خواهد کرد.

بیشتر آب بنوشید


هوای سرد ممکن است کمتر از روزهای تابستان شما را تشنه کند اما حتی اگر احساس تشنگی آزارتان نمی دهد، آب نوشیدن را کنار نگذارید. پوست شما در سرمای زمستان بیشتر از روزهای تابستان به آب نیاز دارد.

لب هایتان را چرب کنید


با شروع شدن فصل سرد، همه ما برای محافظت از پوست مان تلاش می کنیم اما کمتر به فکر سلامت لب هایمان می افتیم. اگر می خواهید لب هایتان در روزهای زمستان پوسته پوسته و خشک نشود، از رژهای بی رنگی که لب را مرطوب و چرب می کنند کمک بگیرید.

بخور سرد بدهید


بخور سرد یا سونای سرد می تواند طراوت پوست شما را چند برابر کند. پس به جای بخور گرمی که برای تنفس بسیاری از افراد مشکل ساز می شود، یک دستگاه بخور سرد بخرید و به جای سونای خیس و داغ، سونای سرد را تجربه کنید.

جوش ها را فراموش کنید


اگر در حال درمان جوش هایتان با داروهای ضد آکنه هستید، قبل از ادامه این درمان بار دیگر با پزشک تان مشورت کنید. بسیاری از داروهای ضد آکنه، پوست را به شدت خشک می کند و استفاده از آنها در زمستان می تواند به زیان سلامت پوست تان تمام شود. پس خوددرمانی نکنید و در مورد ادامه درمان های قبلی هم مطمئن شوید.

سیب سبز/ شماره ۱۰۱/ نیمه دوم آبان ماه ۹۲/ صفحه ۶۶
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات