سلامت>  عمومی- همشهری آنلاین: در شش ماه نخست سال جاری ۸ هزار و ۵۹۲ پرونده در کمیسیون های سازمان نظام پزشکی کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد پرونده های مورد بررسی در کمیسیون ها ۸ هزار و ۳۴ مورد بود، ۶/۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، از کل پرونده های مورد بررسی در کمیسیون های سازمان نظام پزشکی ۱۹۲۷ مورد مربوط به شکایات ناشی از قصور پزشکی بود که ۸۱۸ مورد آن منجر به محکومیت و ۱۱۰۹ مورد منجر به تبرئه پزشک شد.

آمار پرونده های قصور پزشکی در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳/۳درصد بیشتر شده است. در این مدت و با توجه به رشته های تخصصی گروه های پزشکی، جراحی زنان و زایمان با ۲۷۱ مورد بیشترین تعداد شکایت در حوزه قصور پزشکی را داشته است.

پس از آن به ترتیب جراحی عمومی با ۲۱۱ مورد، ارتوپدی با ۲۰۵ مورد، دندان پزشکی با ۱۹۱ مورد، جراحی پلاستیک با ۱۴۱ مورد و گوش و حلق و بینی با ۱۱۹ مورد بیشترین موارد شکایت در نیمه اول امسال را داشته اند.

همچنین در این مدت کمترین شکایات مربوط به گروه های داروسازی، روماتولوژی، پاتولوژی، غدد و جراحی اطفال بوده که آمار شکایات در این گروه ها بین صفر تا سه مورد گزارش شده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات