در دهه های گذشته روشهای زیادی برای کاهش وزن ابداع شده است که با وجود تبلیغات زیاد هنوز هم افراد را به فرم تناسب اندام دلخواهشان نرسانده اند.

به گزارش افکارنیوز ، قدیمی ها بر این باور بودن بستن پارچه های سفت و ضخیم به دور اعضایی از بدن که چاق به نظر می رسد باعث لاغری آنها می شود، این کار برای زنان باردار در گذشته بسیار رایج بود اما اعضای بدن را تحت فشار قرار می داد و از میزان" گردش خون" در بدن کاسته می شد.

رژیم های تک خوری مانند آش سرکه و آبغوره و رژیم های تک خوری همگی در گذشته بسیار رایج بوده است اما بررسی های اخیر محققان نشان می دهد رژیم های تک خوری بیشترین عوارض را درمیان رژیم های لاغری دارند.

گفتنی است، قدیمی ها بر این باور بودند پوست میوه ها باعث یبوست و ایجاد مشکلاتی در" سیستم گوارشی" می شود اما مطالعات امروزه نشان می دهند پوست میوه ها حاوی" آنتی اکسیدان هایی" هستند که باعث لاغری و کالری سوزی در بدن می شوند.

نتایج مطالعات نشان می دهند، امروزه تمام پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که بهترین شیوه برای لاغری تنها کاهش کالری دریافتی و افزایش فعالیت بدن است و هر رژیمی غیر از این عوارض زیادی برای بدن به وجود می آورد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات