باید بدانید که این میوه ی خوشمزه سرشار از" ویتامین E" بوده و محافظ سلول های پوستتان است و اجازه نمی دهد پیری به این زودی ها به سراغ تان بیاید.

به گزارش افکارنیوز ، شاید مطالعه ی خواص این میوه قانعتان کند هرازگاهی آووکادو هم میل کنید.

آووکادو: سرشار از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E


" آووکادو" سرشار از چربی های مفید است که بیشتر آن ها را" اسیدهای چرب" اشباع نشده تشکیل می دهند که برای سلامت" قلب و عروق" لازم اند. مصرف نصف آووکادو یعنی حدود ۱۰۰ گرم از آن ۸ گرم" اسید اولئیک" نصیب تان می کند که نقش موثری برای حفظ و افزایش میزان" کلسترول خوب خون" دارد. همین میزان حاوی ۱.۸ گرم اسید لینولئیک نیز بوده که یک" اسید چرب" ضروری برای کاهش کلسترول بدخون است.

باید بدانید که این میوه ی خوشمزه سرشار از" ویتامین E" نیز هست. این ویتامین محافظ سلول های پوستتان است و اجازه نمی دهد پیری به این زودی ها به سراغ تان بیاید و شما را جوان نگه می دارد. ویتامین E خطر ابتلا به" تصلب شرایین" و حتی برخی از سرطان ها را نیز کاهش می دهد.

آووکادو: میوه ای سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی


با مصرف نصف آووکادو کلی ویتامین عایدتان می شود. یعنی زمانی که ۱۰۰ گرم معادل نصف یک عدد آووکادو را میل می کنید ۴ تا ۶ درصد نیاز روزانه تان به پیش ساز ویتامین آ، ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز روزانه تان به ویتامین C، ویتامین B۲، ویتامین B۳، ویتامین B۶ و ویتامین E و همچنین ۱۸ درصد نیاز روزانه تان به ویتامین B۹ یا همان" اسیدفولیک" تامین می شود.

آووکادو همچنین تامین کننده ی میزان چشمگیری از مواد معدنی بدن به خصوص" پتاسیم" و" منیزیم" است. باید بدانید که پتاسیم برای افراد" فشارخونی" بسیار مفید است و معمولاً اکثر افراد با کمبود منیزیم مواجه اند. ۱۰۰ گرم آووکادو حدود ۱۰ درصد نیاز روزانه ی ما به منیزیم را تامین می کند. توصیه می کنیم خودتان را از خواص مفید این میوه ی خوشمزه محروم نکنید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات