مدام کسالت دارید؟ در هضم غذا مشکل دارید؟ پاهایتان درد می کند؟ زیاد عرق می کنید؟ نفستان بدبو شده؟ اگر جوابتان به این سوالات مثبت است برایتان درمانی از دل طبیعت آورده ایم که راست کار خودتان است. نعنا فلفلی!

مدام کسالت دارید؟ در هضم غذا مشکل دارید؟ پاهایتان درد می کند؟ زیاد عرق می کنید؟ نفستان بدبو شده؟ اگر جوابتان به این سوالات مثبت است برایتان درمانی از دل طبیعت آورده ایم که راست کار خودتان است. نعنا فلفلی! این سبزی نه تنها تمام مشکلاتی که بر شمردیم را رفع و رجوع می کند بلکه کلی خاصیت دیگر نیز دارد که در ادامه ی مطلب خواهید خواند. با ما همراه باشید.

 نعنا فلفلی برای هضم راحت غذا
غذا را خورده نخورده احساس نفخ و سنگینی می کنید و همیشه با هضم غذا مشکل دارید! درمان آن خیلی ساده است نعنا فلفلی را دریابید. به خاطر اینکه باعث افزایش ترشح صفرا شده و برای همین هم به هضم غذا کمک می کند. سازمان جهانی سلامت استفاده از عصاره ی روغنی (افشره ی خوراکی) نعنا فلفلی را برای درمان سندرم روده ی تحریک پذیر و رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ و ورم معده به رسمیت شناخته است.

روش استفاده
روی یک حبه قند ۲ قطره عصاره ی روغنی نعنا فلفلی بچکانید و آن را در دهان بگذارید تا آب شود. می توانید روزانه سه مرتبه این کار را انجام دهید. می توانید از عطاری این عصاره ی روغنی را تهیه کنید.

 نعنا فلفلی برای داشتن نفس خوشبو
بوی بد دهان روی اعتمادبه نفس آدم ها تأثیر منفی می گذارد و باعث عذاب است. نگران نباشید نعنا فلفلی کمکتان می کند. نعنا فلفلی ضد باکتری است و تجمع میکروب ها در دهان را کاهش می دهد. برای همین هم دهان تمیز و خوشبو می شود. علاوه بر این نعنا فلفلی سرشار از «منتول» است و برای همین هم دهانتان به مدت طولانی تازه و خوشبو می ماند.
روش استفاده
۱ قطره عصاره ی روغنی یا همان افشره ی خوراکی نعنا فلفلی را روی یک حبه قند بچکانید و داخل دهانتان بگذارید.

نعنا فلفلی برای مقابله با حالت تهوع
حالتان خوب نیست و حالت تهوع دارید. نگران نباشید عصاره ی نعنا فلفلی کمکتان می کند. خواص این سبزی دستگاه گوارش را بهبود داده و حالت تهوع را رفع می کند.
روش استفاده
۲ قطره عصاره ی روغنی نعنا فلفلی را در یک قاشق چای خوری عسل بچکانید و آن را ببلعید. تا بهبودی کامل روزانه دو مرتبه این کار را تکرار کنید.

نعنا فلفلی: ضد درد طبیعی
اگر انگشتتان جایی گیر کرده و درد می کند یا اینکه پایتان پیچ خورده و درد می کند! به نعنا فلفلی اعتماد کنید. عصاره ی روغنی نعنا فلفلی برای تسکین درد موثر است. به خاطر اینکه خاصیت ضدالتهابی دارد. دوم هم به خاطر اینکه حاوی «منتول» است که خاصیت خنک کنندگی دارد و مانند مسکن عمل می کند.
روش استفاده
زمانی که ضربه ای به یکی از اعضای بدنتان وارد می شود دو قطره از این عصاره ی روغنی نعنا فلفلی را روی آن ریخته و ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود. هر روز دو تا سه مرتبه این کار را تکرار کنید تا درد از بین برود.

نعنا فلفلی برای مقابله با تعریق زیاد
برای برخی ها فرقی نمی کند که هوا سرد باشد یا گرم! مدام در حال عرق ریختن هستند. اگر شما هم جزو این افراد هستید از عطاری محلتان عصاره ی روغنی نعنا فلفلی بخرید. این سبزی خاصیت آنتی باکتریایی دارد و روغن آن نیز باکتری های ساطع شده از عرق را ناکار می کند. این سبزی سرشار از «منتول» است و خنکی و تازگی طولانی مدتی ایجاد می کند.

روش استفاده
داخل یک پیاله یک قاشق غذاخوری الکل ۹۰ درصد بریزید و ۱ قطره عصاره ی روغنی نعنا فلفلی به آن اضافه کنید. یک گلوله پنبه به این ترکیب آغشته کرده و کف پاها و زیر بغل ها بمالید.

نعنا فلفلی برای رفع خارش پوست
کهیر، زونا، آفت. عصاره ی نعنا فلفلی درمانی برای رفع خارش پوست محسوب می شود. این سبزی خواص مسکنی دارد و می تواند به سرعت خارش را رفع کند.
روش استفاده
۱ قطره عصاره ی روغنی نعنا فلفلی را در کرم یا پماد مورد استفاده ی تان بزنید و آن را روی پوستتان بمالید.

نعنا فلفلی برای تسکین پاهای دردناک
اگر در پاهایتان احساس درد می کنید به فکر یک حمام پا با نعنا باشید. این سبزی باعث تسکین درد می شود.
روش استفاده
یک لیتر آب بجوشانید و یک مشت برگ نعنا فلفلی داخل آن بریزید. اجازه دهید به مدت ده دقیقه بجوشد و سپس محلول را صاف کنید. محلول را داخل یک تشت بریزید و دوباره به آن آب اضافه کنید تا روی پاهایتان را بپوشاند. اجازه دهید پاهایتان ده دقیقه در این آب بماند.

نعنا فلفلی برای تسکین میگرن
عصاره ی روغنی یا همان افشره ی خوراکی نعنا فلفلی برای هر دردی دواست. برای همین برای تسکین دردهای میگرنی نیز موثر است.
روش استفاده
۱ قطره عصاره ی روغنی نعنا فلفلی را در کمی روغن گیاهی مانند روغن زیتون حل کنید و روی شقیقه هایتان زده و ماساژ دهید.

توجه توجه
مصرف خوراکی نعنا فلفلی برای افرادی که از سنگ کیسه ی صفرا دارند توصیه نمی شود. از این گذشته مصرف عصاره ی خوراکی برای خانم های باردار و شیرده و همچنین کودکان زیر دو سال مورد منع مصرف دارد.

منبع: تبیان


در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات