از قرار دادن بطری های آب پلاستیکی (یک بار مصرف) در فریزر یا جایخی یخچال و استفاده از آب یخ زده آنها به شدت خودداری کنید.

به گزارش افکارنیوز ، نسرین علیزاده مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: در شرایط خاصی که دسترسی به آب آشامیدنی سالم وجود ندارد نظیر زندگی در اردوگاه ها، هنگام سفر و در شرایط بحرانی و اضطراری مصرف آب آشامیدنی بطری شده ضرورت می یابد.

وی افزود: آب سالم و بهداشتی بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی و تأمین کننده نیاز بدن برای انجام سوخت و ساز طبیعی مواد است که به تعادل مواد در بدن کمک می کند.

وی تصریح کرد: آب هم چنین تعدیل کننده حرارت بدن است و در هنگام تعریق این حرارت کنترل می شود.

وی با بیان این که انتقال برخی ویتامین ها در بدن از طریق حل شدن در آب انجام می شود، تأکید کرد: از مصرف آب یا خرید بطری هایی که به مدت طولانی در مجاورت نور آفتاب و حرارت قرار گرفته است به شدت خودداری کنید.

علیزاده اظهار داشت: به دلیل بالا بودن برخی املاح در آب های معدنی نظیر سدیم لازم است افراد مبتلا به بیماری های کلیوی و قلبی – عروقی نظیر فشار خون بالا در مصرف این آب ها احتیاط و در این زمینه با پزشک خود مشورت کنند.

وی با اشاره به این که مصرف مداوم آب های معدنی توصیه نمی شود، اضافه کرد: از پر کردن مکرر بطری های پلاستیکی یکبار مصرف با آب و نوشیدن چند باره از آن به دلیل خطر وجود آلودگی های میکروبی خودداری کنید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات