سلامت>  عمومی- همشهری آنلاین: طرح پزشک خانواده با اختصاص ۲۱ هزار میلیارد تومان در سال ۹۳ اجرایی می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر بهداشت در شیراز افزود: اجرای پزشک خانواده را ادامه خواهیم داد زیرا برای داشتن یک نظام سلامت کارآمد به سیستم ارجاع نیاز داریم.

سید حسن قاضی زاده هاشمی گفت: در اجرای این طرح نمی خواهیم کمیت فدای کیفیت شود.

وی با اشاره به اینکه پزشک خانواده باید به صورت کشوری اجرا می شد که به دلیل کمبود اعتبار، امکانش را نداشتیم، گفت: باید این طرح را در شهرهای کوچک اجرا و پس از ۲ سال اشکالاتش را رفع و سپس در کل کشور اجرایی می کردیم.

هاشمی افزود: آسیب شناسی پزشک خانواده اجرا شده و این دولت سعی دارد اشکالات گذشته را رفع کند و تا حل مشکلات گذشته اقدام جدیدی در این مورد انجام نمی شود.

وی گفت: پزشک خانواده نباید به این دلیل که ناقص اجرا شده به طور کامل حذف شود، اشکالی که در سطح فارس و مازندران وجود داشت این بود که این استان ها طرح را در کل سطوح، اجرا کردند که مشکلات به وجود آمده در سال آینده حل خواهد شد.

هاشمی افزود: ما هیچ چاره ای نداریم جز اینکه بیمار یک بیمه قوی و یکپارچه داشته باشد که با نوسان ارز و تغییرات دولت ها و غیره لطمه نبیند.

وی در ادامه افزود: وزارت بهداشت به سمتی می رود که تصدی گری خود را کم کند و برای تحقق این مسئله تعرفه ها باید واقعی شوند تا این امر محقق شود و این زمان است که حضور بخش خصوصی می تواند مفید فایده واقع شود.

وزیر بهداشت همچنین افزود: دانشگاه ها باید در تمام زمینه ها مستقل باشند و بخش خصوصی نیز فعال باشد و در مواردی دولت حضور یابد که مردم علاقه به مشارکت ندارند و یا برای آنها با صرفه نیست.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات