عکس>  دوربین- همهری آنلاینواژه سلفی یا همان عکاسی از خود با موبایل (Selfie) برای نخستین بار وارد واژه نامه اکسفورد شد. این واژه نامه حتی این واژه را واژه سال تعیین کرد.

به گزارش شبکه پنج تلویزیون فرانسه، اکسفورد واژه سِلفی را برای اولین بار در فرهنگ لغات جدید خود پذیرفته است. این واژه برای عکسبرداری از خود با تلفن همراه حکایت دارد، عملی که حتی سیاستمداران مهم جهان به آن گرایش پیدا کرده اند. این لغتنامه حتی واژه سِلفی را واژه سال تعیین کرده است.

روش عکسبرداری به سبک سلفی، به سراسر جهان سرایت کرده است. علاوه بر گردشگران و سیاستمداران، حتی فضانوردان و پاپ نیز به این شیوه از خود عکس گرفته اند.

برای گرفتن بهترین عکس از خود، صرفا به تمرین زیاد نیاز است. اگر عکس خراب شد، سریعا می توان عکسی دیگر به همین شیوه گرفت.

روری سلان جونز خبرنگار بی بی سی گفت: به نظر من محبوبیت سِلفی به دو مسئله بستگی دارد نخست این که همه گوشی ها قابلیت عکسبرداری دارند یعنی همه همیشه دوربین همراه خود دارند. در ثانی انسان ها تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاری عکس های خود دارند.

در ماه ژانویه دو هزار و سیزده دو دختر باراک اوباما، هنگام مراسم تحلیف پدرشان، عکس های سلفی گرفتند.

یازده ماه بعد، باراک اوباما در حین مراسم یادبود نلسون ماندلا در کنار دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و نخست وزیر دانمارک عکس سلفی گرفت. این عکس در مطبوعات سراسر جهان بازتاب پیدا کرد.

خبرنگار بی بی سی گفت: مکان های خوب و بد زیادی برای گرفتن عکس های سلفی وجود دارد. نباید در جایی که مردم احساس بدی می کنند چنین عکس هایی گرفت. در مراسم گرامیداشت ماندلا جوی از جشن حکمفرما بود و این عکس مشکلی ایجاد نکرد اما در مراسم خاکسپاری معمولی چنین کاری ناشایست خواهد بود. »

با پدید آمدن ده ها برنامه کاربردی برای شخصی سازی سِلفی ها، آینده ای درخشان برای این عکس ها در پیش رو خواهد بود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات