رییس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی با بیان اینکه وقتی فضای مناسبی برای راه پیمایی و ورزش در اماکن عمومی وجود ندارد لازم است فرهنگ استفاده از دوچرخه و تردمیل رونق پیدا کند، گفت: البته بر هر چرخ نقاله ای هم نمی توان نام" تردمیل" نهاد!

دکتر محمد رازی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر کودکان و نوجوانان ما جایی برای بازی در بیرون از محیط منزل ندارند، اظهار کرد: البته این مشکل منحصر به فرزندان ما نیست، بلکه امکانات ورزشی مناسبی جهت استفاده آنها وجود ندارد و همه گروه های سنی در تمام مواقع سال نمی توانند از فضاهای سبز موجود در شهر استفاده کنند.

وی ادامه داد: بویژه در روزهایی که با افزایش غلظت آلاینده ها در هوا مواجه می شویم و یا در ایام سرد سال امکان ورزش در فضای آزاد بسیار کاهش می یابد.

این فوق تخصص جراحی زانو با بیان اینکه علاوه بر این امروز با شیوع کم تحرکی و چاقی در جامعه روبرو هستیم، درباره استفاده از وسایل ورزش خانگی و عوارض آنها، گفت: عادات نادرست حرکتی مانند قوز کردن، نشستن یا ایستادن در ساعت های متوالی در یک حالت ثابت نیز از علل عمده ابتلا به کمردرد و سایر مشکلات استخوانی به شمار می رود که می توان با انجام حرکات ورزشی مناسب از بروز آنها پیشگیری کرد.

رازی افزود: متاسفانه همه ما نمی توانیم در خیابان بدویم. اگر حواسمان جمع نباشد ممکن است موتوری در پیاده رو از کنارمان رد شود و جانمان را به خطر بیاندازد. در شرایطی که جایی برای راه پیمایی نداریم باید فرهنگ استفاده از دوچرخه و تردمیل رونق پیدا کند.

رییس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی با تاکید بر اینکه البته بر هر چرخ نقاله ای هم نمی توان نام" تردمیل" نهاد، گفت: تردمیل و سایر وسایل ورزشی خانگی باید با اصول صحیح مهندسی ساخته شده و از استاندارد های کافی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: همچنین فرد باید کفش مناسبی را بپوشد. این دستگاه ها باید مجهز به سیستم های سنجش ضربان قلب و مانند آن باشند تا به دنبال فشار بیش از حد فرد دچار مشکلات قلبی نشود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات