ترفند ویندوز۸

این روزها بسیاری از کاربران سیستم عامل رایانه خود را به ویندوز ۸ تغییر داده اند اما به دلیل عوض شدن این ویندوز با برخی ترفندهای آن آشنا نیستند. قصد دارید اینجا یکی از مهمترین این ترفندها را به شما یاد بدهیم.

به گزارش افکارنیوز ، ویندوز ۸ مانند ویندوزهای قبلی به شما امکان می دهد اجرای ابزارهای موجود در سیستم را زمان بندی کنید. یکی از پرکاربردترین ویژگی های این بخش، زمان بندی خاموش شدن سیستم است.

اگر سیستم شما دارای ویندوز ۸ است و می خواهید چنین تنظیماتی را انجام دهید، با ما همراه شوید. ابتدا از صفحه شروع عبارت Schedule tasks را جست وجو و سپس با کلیک روی ابزار مورد نظر، آن را اجرا کنید.

حال از بخش Actions در سمت راست، روی گزینه Create Task کلیک و سپس در کادر Name از زبانه General یک نام دلخواه برای این کادر جدید مشخص کنید؛ به عنوان مثال می توانید عبارت Shutdown at Night را تایپ کنید. در ادامه به زبانه Triggers بروید و روی گزینه New کلیک کنید.

حال در مقابل عبارت Begin the task، گزینه On a schedule را انتخاب و در بخش تنظیمات، گزینه Daily را با مشخص کردن مقدار «۱» در کادر Recur every انتخاب کنید. در کادرهای مقابل گزینه start، می توانید تاریخ روز جاری و ساعت مورد نظر برای خاموشی خودکار را مشخص کنید. البته توجه داشته باشید که دیگر گزینه ها در بخش Advanced Settings غیرفعال و تنها علامت کنار عبارت Enabled فعال باشد.

حال به زبانه Actions بروید و روی New کلیک کنید؛ در کادر Program/script عبارت shutdown را وارد و روی OK کلیک کنید. در نهایت به زبانه Conditions مراجعه و کادر کنار عبارت Start the task only if the computer is idle for را علامت دار و یا به عبارت دیگر فعال کنید و سپس مقادیر موجود در ۲ کادر مقابل را مشخص کنید و با کلیک روی OK تنظیمات خود برای خاموش شدن خودکار رایانه در ساعت مقرر را به پایان برسانید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات