یک طراح چینی به نام «چن جیانجون» ، مفهوم انقلابی قطاری را ارائه داده که هرگز در ایستگاه ها برای پیاده و سوارکردن مسافران توقف نمی کند.

به گزارش افکارنیوز ، در این طرح، به جای انتظار بر روی پلت فرم، مسافران در یک پاد (Pod) و بر روی ریل ها منتظر قطار می مانند.

زمانی که قطار از درون ایستگاه عبور می کند، پاد بر روی سقف آن قفل شده و مسافران از راه پله آن پایین می آیند و به بدنه اصلی قطار وارد می شوند.

این کابین سپس به انتهای قطار رفته و در آنجا افرادی که می خواهند در ایستگاه بعدی پیاده شوند، از پله ها بالا رفته و به پاد موجود در بر بالای سقف وارد می شوند.

زمانی که قطار به ایستگاه بعدی وارد می شود، این پاد از آن جدا شده و پاد بعدی مسافران را وارد قطار می کند.

جیانجون در ویدیویی که از این طرح ارائه داده، سفری را بین پکن و گوانگژو توضیح می دهد که در آن بیش از ۳۰ ایستگاه توقف وجود دارد.

به گفته این طراح، چنانچه در هر ایستگاه برای پیاده و سوارکردن مسافر پنج دقیقه زمان لازم باشد، در مجموع، دو ساعت و ۳۰ دقیقه به زمان کامل سفر اضافه می شود.

وی همچنین بر این باور است که این مفهوم بدون توقف و حرکت کردن قطار در هر ایستگاه، در انرژی و سوخت صرفه جویی می کند.

با این حال، در فیلم ارائه شده در خصوص این موضوع که افراد معلول یا اشخاصی که قادر به استفاده از راه پله نیستند، چگونه می توانند از سیستم جدید استفاده کنند، توضیحی داده نشده و همچنین هیچ طرحی برای عملی کردن این ایده ارائه نشده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات