افراد باید در حالت ایستاده از جاروی برقی استفاده کنند به نحوی که دسته جارو به بدن نزدیک باشد.

به گزارش افکارنیوز ، رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی، سید منصور رایگانی پیرامون نحوه درست استفاده از جاروی برقی گفت: باید از جاروی برقی با دسته بلند استفاده شود چرا که اگر دسته جاروی برقی کوتاه باشد فرد مجبور می شود مرتباً خم شود و این عملکرد در دراز مدت فتق دیسک کمری را منجر می شود.

رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی گفت: علاوه بر فتق دیسک کمری، خستگی عضلانی و دردهای مزمن در کمر، نتیجه استفاده از دسته کوتاه در جاروی برقی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: افراد باید در حالت ایستاده از جاروی برقی استفاده کنند به نحوی که دسته جارو به بدن نزدیک باشد و در مواقعی که دسترسی به نقاط، گوشه ها و زوایای مورد نظر ممکن نیست، فرد باید از خم کردن کمر بپرهیزد. رایگانی افزود: در این صورت باید از کشیدگی دست و دور شدن دسته جارو از بدن غافل نبود چرا که این حالت ها نیز باعث دیسک کمر می شود.

وی ادامه داد: بهتر است برای جارو کشیدن گوشه های منزل، زیر کاناپه یا زوایای اتاق چند لحظه فرد بنشیند و آن قسمت ها را با اضافه کردن لوله مرتبط جارو بکشد.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تشریح کرد: افراد نباید بیش از ۱۰ دقیقه به طور پیوسته جاروی برقی بکشند بلکه باید اندک زمانی بنشینند، استراحت کنند و مجدداً اگر نیاز بود از جارو استفاده کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات