سلامت>  عمومی- همشهری آنلاین: تعدادی از شخصیت های سیاسی، ادبی، هنری و پزشکی با امضای کارت پستال «اعتراض مردمی» به تحریم داروها و تبعات آن در درمان بیماران و بازار دارویی کشور انتقاد کردند.

به گزارش ایسنا، تورج صابری وند، طراح «اعتراض مردمی» در این رابطه گفت: این طرح از همه مردم دعوت می کند تا اعتراض شان به تحریم و تاثیر مستقیم و غیرمستقیم آن بر دارو را در وب سایت www. pprotest. com به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کنند.

وی افزود: این اعتراض در قالب امضای کارت پستال مطرح می شود و تاکنون نیز تعدادی از شخصیت های مختلف کشور از جمله حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، دکتر علیرضا زالی، فاطمه هاشمی، عباس کیارستمی، مصطفی ملکیان، اصغر فرهادی ، آیدین آغداشلو، عزت الله انتظامی ، مجید درخشانی، کمال تبریزی، احسان شریعتی، رضا کیانیان و احمد قویدل، عضو انجمن بیماران هموفیلی و انجمن مادران صلح، این کارت ها را امضا کرده اند.

صابری وند در بخشی از مانیفست خطاب به دبیرکل سازمان ملل آمده است: «جناب آقای بانکی مون، ما می دانیم در هیچ سندی، سطری هم درباره تحریم دارویی نوشته نشده، اما به اذعان نماینده های پارلمان اروپا، تحریم بانک های ایران و عدم امکان مبادله پول، ورود دارو به ایران را با سختی های بسیاری همراه کرده و اینک مردم کشور من، تاوان آن را می دهند. »

گفتنی است؛ ۱۸ دی ماه نیز نمایشگاه «اعتراض مردمی» در گالری طراحان آزاد با هدف اعلام رسمی آغاز به کار این طرح مردمی برگزار خواهد شد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات