محققان انگلیسی با نصب کاشی های هوشمند در راهروی مدارس، انرژی تولید شده توسط گام های دانش آموزان را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کنند.

به گزارش افکارنیوز ، فناوری توسعه یافته توسط محققان شرکت انگلیسی Pavegen System، تبدیل انرژی حاصل از راه رفتن به انرژی الکتریسیته بوسیله کاشی های هوشمند است.

سیستم Pavegen نمونه ای از یک ایده ساده برای تولید انرژی پاک محسوب می شود که در سطح معابر یا اماکن پر تردد نصب شده و انرژی حاصل از گام های عابران را به برق تبدیل می کند.

کف پوش های این سیستم در بین آسفالت خیابان تعبیه شده و انرژی جنبشی راه رفتن، دویدن یا پریدن عابران پیاده را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند؛ برق تولید شده نیز برای روشنایی لامپ های خیابان و تابلوهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد.

محدودیت اصلی این فناوری، تولید میزان وات کم انرژی الکتریسیته است و میزان انرژی قابل ذخیره بستگی به قدرت راه رفتن افراد دارد؛ بطور میانگین انرژی ذخیره شده از هر گام، معادل تأمین ۳۰ ثانیه نور برای یک لامپ ال ای دی خیابان است.

محققان این شرکت، راهروهای مدرسه ای در کانتربری را به کاشی های هوشمند مجهز کردند که انرژی حاصل از گام های دانش آموزان را در خود ذخیره و به انرژی برق تبدیل می کند.

انرژی برق تولید شده برای تأمین روشنایی راهروهای مدرسه و شارژ دستگاه های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد که به کاهش هزینه های برق کمک می کند.

هر قطعه از کاشی های هوشمند Pavegen System با قیمت ۷۶ دلار عرضه می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات