مصرف متعادل انواع گوشت باید در برنامه غذایی گنجانده شود. روغن زیتون، سیر، پیاز و تخم مرغ بهتر است بیشتر مصرف شود چرا که گوگرد موجود در آنها باعث حفظ لطافت و جوانی پوست می شود.

یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف برخی میوه ها و سبزیها در درمان خشکی پوست موثر هستند و در مقابل مصرف نوشابه، چیپس، شکلات و تنقلات بی ارزش به خشکی پوست دامن می زنند.

علی حسینی در گفت وگو با فارس گفت: برای درمان خشکی پوست می توان از انواع سبزیها، میوه، غلات، دانه های خوراکی و آجیل استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه سبزیها و میوه های زرد رنگ و نارنجی در طراوت پوست موثر هستند ادامه داد: سبزیهایی مانند هویج، کدو حلوایی یا میوه هایی مانند نارنگی و پرتقال، طالبی، زردآلو و لیمو از این دسته است که به دلیل داشتن بتاکاروتن که به نوعی یک آنتی بیوتیک محسوب می شود باعث شادابی پوست خواهد شد.

این متخصص طب سنتی افزود: مصرف متعادل انواع گوشت باید در برنامه غذایی گنجانده شود. روغن زیتون، سیر، پیاز و تخم مرغ بهتر است بیشتر مصرف شود چرا که گوگرد موجود در آنها باعث حفظ لطافت و جوانی پوست می شود.

وی گفت: مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخود فرنگی نیز باعث دریافت ویتامین B۱ و جلوگیری از خشکی پوست می شود.

حسینی میوه هایی که مملو از ویتامین های A و C هستند را برای شادابی پوست موثر دانست و گفت: مصرف آبمیوه های طبیعی و شیر باعث حفظ لطافت پوست می شود. حتی مصرف آب نیز به حفظ پوست می انجامد که به این منظور مصرف حداقل ۸ لیوان آب در روز توصیه می شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به مصرف بالای غذاهای فست فود در بین مردم تصریح کرد: مصرف بالای غذاهای سرخ شده برای پوست مناسب نیست و خوردن نوشابه، چیپس، شکلات و تنقلات بی ارزش سودی برای پوست ندارد.

حسینی گفت: بخور کردن در منزل، خواب کافی و ورزش کردن از عواملی است که باعث بازسازی و ترمیم سلول های پوستی می شود و جریان خون را در رگها افزایش می دهد.

وی در مورد علل خشکی پوست گفت: برخی بیماری ها مانند تیروئید، دیابت و مصرف برخی از داروها مانند ضد حساسیت ها از عوامل ایجاد خشکی پوست است. در این میان عوامل ارثی، برنامه غذایی نامناسب، قرار گرفتن پوست در معرض هوای سرد یا نور خورشید و شست و شوی زیاد بدن با صابون مخصوصاً از نوع قلیایی از دیگر عوامل است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات