اگر به خوانندگی علاقه دارید و تصمیم دارید بخش زیادی از وقت تان را صرف این حرفه کنید، علاوه بر حنجره قوی باید صدایی خوب، شفاف و بی خش داشته باشید. برای رسیدن به این هدف به نسخه هایی احتیاج دارید که بدون هیچ گونه مشکلی شما را یاری کند.

مجله زندگی ایده آل:  اگر به خوانندگی علاقه دارید و تصمیم دارید بخش زیادی از وقت تان را صرف این حرفه کنید، علاوه بر حنجره قوی باید صدایی خوب، شفاف و بی خش داشته باشید. برای رسیدن به این هدف به نسخه هایی احتیاج دارید که بدون هیچ گونه عارضه و مشکلی شما را در رسیدن به این هدف یاری کند. آنچه می خوانید طبیعی ترین نسخه های درمانگران طب سنتی و مکمل جهان برای داشتن حنجره ای شفاف و طلایی است.

به خوانندگی علاقه دارید

با این معجون صدای تان را مخملی کنید

اگر می خواهید به جرگه خوش صداترین خواننده ها یا قاری های قرآن درآیید و صدایی نرم و مخملی و بدون خش داشته باشید بد نیست به این نسخه توجه کنید. به باور بسیاری از درمانگران شیوه های طبیعی درمان نوشیدن معجون شیرانجیر تاثیر درمانی قابل توجهی بر تقویت حنجره و نرم شدن صدا دارد. برای تهیه این معجون کافی است انجیر خشک شده را در مقداری شیر تازه بجوشانید و متناسب با حجم آن یک تا ۲ قاشق آرد و سر قاشق چای خوری دارچین اضافه کنید.


می خواهید مجری نمونه ای باشید

پیاز تنوری را فراموش نکنید

یکی دیگر از روش هایی که با کمک آن می توانید معجزه ای ماندگار در حنجره تان ایجاد کنید این است که یک پیاز تازه و سالم را کبابی کنید. برای تهیه این پیاز کبابی باید از سلامت پیاز مطمئن شوید. آن را خوب بشویید و پوست اضافه آن را جدا کنید و سپس آن را به خوبی درون فویل بپیچید و روی منقل پر از ذغال یا درون فر قرار دهید. بعد از آماده شدن پیاز و از بین رفتن حرارت پیاز را میل کنید. خوردن این پیاز یک بار در هفته به شما کمک می کند تا صدایی شفاف و واضح داشته باشید. درمانگران شیوه های طبیعی مصرف پیاز کبابی را به افرادی که صداپیشه هستند و گویندگی و دوبلاژ از جمله برنامه های روزمره شان است توصیه می کنند.

می خواهید بدون خش صحبت کنید

ویتامین درمانی کنید

گنجاندن ویتامین c در برنامه و سبد غذایی روزانه تاثیر زیادی در تقویت حنجره و بهبود عملکرد آن دارد. اثرگذاری ویتامین c بر طراوت و شادابی سلول ها و بافت های حنجره و تارهای صوتی است بنابراین توصیه شده تاهر گونه مواد غذایی حاوی ویتامین c را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. بهترین خوراکی های حاوی این ویتامین معجزه گر پرتقال، کیوی، لیموترش و سیب و سیب زمینی است.

دنبال ساده ترین روش می گردید

شربت عسل بخورید

اگر در جست وجوی راهی ساده و بی دردسر برای تقویت حنجره، عضلات و تارهای صوتی هستید، می توانید از شربت عسل استفاده کنید. برای تهیه این شربت کافی است ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری عسل را درون یک لیوان آب نیمه ولرم بریزید و آن را به حدی هم بزنید که خوب در آب حل شود و اثری از آن باقی نماند. نوشیدن یک لیوان از این شربت در روزها و زمان هایی که می خواهید برنامه ای اجرا یا سخنرانی کنید یا حتی برای خوانندگی آماده شوید، توصیه شده است.

سوپ درمانی کنید

التهاب های حنجره را مدیریت کنید

برای پیشگیری از ابتلا به التهاب های حنجره و سلامت نگه داشتن حنجره و صدای تان حتما در برنامه غذایی پاییز و زمستان سوپ و آب مرغ بگنجانید. خوردن سوپ و آب تهیه شده از مرغ کمک می کند تا هم از سرماخوردگی و گرفتگی و التهاب حنجره در امان بمانید و هم حنجره تان را گرم و مرطوب نگه دارید و آن را برای خواندن همیشه آماده نگاه دارید.

این توصیه ها را فراموش نکنید

اگر می خواهید عنوان حنجره طلایی را برای همیشه برای خود حفظ کنید به توصیه های زیر توجه کنید:

  هرگز کافئین مصرف نکنید. نوشیدن قهوه، کاکائو و شکلات از جمله مهم ترین عوامل خشکی گلو است که در نهایت موجب بروز اختلال در عملکرد تارهای صوتی می شود.   از دهان شویه هایی که نمی شناسید و احتمال غیراستاندارد بودن آنها وجود دارد، مصرف نکنید. برخی از دهانشویه ها حاوی موادی هستند که موجب خشکی گلو و خش دار شدن صدا می شوند.   از خوردن غذاها و خوراکی هایی که به آنها حساسیت دارید پرهیز کنید. ابتلا به حساسیت موجب بروز التهاب در ناحیه گلوی تان می شود.   از قرار گرفتن در محیط های آلوده که مواد شیمیایی در آن وجود دارد پرهیز کنید چراکه گرد مواد شیمیایی و استنشاق آن می تواند به حنجره و تارهای صوتی شما آسیب برساند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات