عکس>  عکاسی- همشهری آنلاین؛ هلن صدیق بنای: اینجا، این بالا… همه چی در صلح و زیبایی کامل است. عظمت این آسمان محدود به من می گوید؛ تنها باید وسعت نگاه، قلب، پذیرش خود را بیشتر و بیشتر کنی، همین!

عکاسان از سراسر جهان بارها و بارها فضای عمومی، چون شهر ها، اماکن باستانی و معروف، مزارع و… را از زوایای مختلف عکاسی کرده اند. تصاویری که هر کدام به نوعی زیبا و خاص بوده و هستند. شما باید عکس های بسیاری از اهرام مصر ، جزایر شرقی یا مزارع گل آفتاب گردان هلند و… دیده باشید که هر کدام تاثیر خاص خود را بر شما گذارده است.

عکاسان به نوعی چشمان مردمان هستند! آنچه را که مردمان می بینند و نادیده رد می شوند، آنچه را که اصلا نمی بینند و بعد با دیدن عکس آن متعجب می شوند، سرزمین های نادیده، مراسم ها، جشن ها، رویداد ها و… که در آن حضور نداشتند. همه و همه آنچه که در این دنیا از چشم مردمان پنهان است آنان از آن بی اطلاع هستند، عموما توسط عکاسان با هنرمندی تمام شات شده و در عکسی مقابل چشمان مردمان دوباره جان می گیرند.

زیرا آن چه که چشم می بیند، مغز به نوعی دوباره آن را بازسازی و تداعی می کند. یعنی دوباره صحنه ها و رویداد ها جان می گیرند! اگر کمی ژرف بنگریم، این نکته بسیار جالب خواهد بود! تکرار دوباره صحنه ها با دیدن هر تصویر! حال اگر میلیون ها نفر یک تصویر رو ببینند و اگر همین میلیون ها نفر چند تصویر متفاوت را چندین باردر واحد زمانی ببینند، به نظر شما این صحنه ها و رویداد ها چند بار تکرار شده اند؟ می توانید آن را محاسبه کنید؟

اگر این تفکر صحیح باشد، من نویسنده، ترجیح می دهم که تصاویر زیبا از مناظر سالم طبیعی، مراسم شاد، حوادث جالب و… ببینم نه چیز دیگر. اگر تکراری وجود دارد، دوست دارم در بهترین و زیبایی ترین صحنه های زندگی باشد…

آتن- یونان

کیپ تاون- افریقا

بارسلونا- اسپانیا

Central-Park, -New-York-City - پارک مرکزی شهر نیویورک

Mangroves in New Caledonia - درختان حرا در کالدونیای جدید

مکزیک

دریاچه ای در لهستان

دره مسکندیر یا اسنکدر در ترکیه Meskendir Valley, Turkey

صحرای نامبیا

آبشار نیاگارا - امریکا

شالیزار های برنج- چین

تصاویری که همشهری آنلاین برای شما دوستان و خوانندگانش انتخاب کرده است از دو عکاس هنرمند به نام های کاسپر کوالسکی و کلاوس لیدروف است. آنها به سرزمین های مختلف و در فصل های مختلف سفر کرده و بارها تنها از یک زاویه در چهار فصل عکاسی کرده و در معرض دید عموم قرار می دهند.

مجله های عکس و عکاسی در همشهری آنلاین


مجموعه منتخب عکس های هوایی خیره کننده ای هستند که به ما یک دید کلی از این مکان ها می دهد، شات این عکس ها درچنین نوری کاملا جدید است. این مجموعه" اگر شما پرنده بودید دنیا را اینگونه می دیدید" نام دارد.

بسیاری از اماکن یا چیزهایی که برای اکثر افراد دور از دسترسی هستند، با عکاسی قابل دسترس است. حال چشمانتان را ببندید و با خود تصور کنید که اگر یک پرنده بودید به کجاها سفر کرده و دنیا را چگونه می دیدید؟

حال که گرفتن عکس از چشم انداز یک پرنده امکان پذیر است. دیگر نگران این تصور خود نباشید چرا که برای تحقق یافتن این" تصور" عکاسان بسیاری دست به عکاسی با بالن، هلیکوپتر، هواپیما، یا سازه های بسیار بلند و… زده اند.

عکس های موجود از ارتفاعات گرفته شده که حتی پرندگان نیز به آنجا راه ندارند. عکس هایی که زیبایی حماسی را به شما نشان می دهند.

کاسپر کوالسکی عکاس مشهور بین المللی هوایی، سال ۱۹۷۷ در لهستان متولد شده است، در واقع او دارای مدرک کارشناسی معماری است، اما به جای آن به سمت حرفه خلبانی و عکاسی کشیده شده است. او در پرواز های خود بر فراز کشور های متعدد این عکس ها را شکار کرده است.

کوالسکی توانایی منحصر به فردی در گرفتن تصاویر هوایی دارد. او جوایز بیساری را در این زمینه از آن خود کرده است. او در باره این مجموعه می گوید؛ درحال پرواز روی بخش های شمال لهستان بودم که متوجه دو دریاچه فوق العاده زیبا شدم و تصمیم گرفتم آنها را به تصرف کادر خودم در آورم. یکی از دریاچه ها درکاشوبیا و یکی دیگر در فورپومرن است. زیباست اینطور نیست؟

کلاوس لیدروف نیز همانند همکارعکاس خود، یک عکاس مشهور بین المللی هوایی با سبک منحصر به فرد خود است. او ۵۰ سال دارد و اهل آلمان است. کلاوس سعی دارد با عکس های نفس گیر هوایی خود یک الگو یا یک پیام به ما بدهد. او می گوید؛ ما چون پرندگان پرواز می کنیم و شکار خود را در آن ارتفاع نشان می کنیم و برای رسیدن به این شکار یا هدف خود بارها و بارها و ساعت ها در همان منطقه پرواز می کنیم، آن هم در شرایطی که دوربین در دستان و فرمان هواپیما در میان زانو های ما است.

او در باره کارعکاسی اش می گوید؛ از زمانی که من یک پسر نوجوان بودم، دوست داشتم، عکس بگیرم. در حال حاضر من این کار را انجام می دهم و آن هم از نوع هوایی… فوق العاده است.

وقتی در حال پرواز هستم و همه چیز را از آن بالا نگاه می کنم، دیگر مسائل و مشکلات کوچک برایم بی اهمیت و گاهی فراموش می شوند.

اینجا، این بالا… همه چی در صلح و زیبایی کامل است. عظمت این آسمان محدود به من می گوید؛ تنها باید وسعت نگاه، قلب، پذیرش خود را بیشتر و بیشتر کنی، همین!

منبع: boredpanda

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات